IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

С какво дилърите дразнят купувачите на нови коли?

Потребителите не са доволни от много неща в автомобилните салони

Световният интернет-гигант Google и агенцията за маркетингови изследвания Kantar проведоха мащабна изследване, за да разберат как изглежда пътя на потребителя до придобиването на нов автомобил. И резултатите от това изследване се оказват доста любопитни.


шоу-рум


Най-популярното място за продажба на нов автомобил си остава шоу-рума на съответния производител, като 92% от потребителите предпочитат да си купят колата именно от дилъра. Нещо повече - 97% от тях дори при покупка онлайн се възползват от възможността за получаване на автомобила от салона.

Подобна популярност обаче не означава, че потребителите са доволни от работата дилърите. Според 35% от участвалите в допитването, търговците се опитват да им продадат ненужни услуги и това е много дразнещо. Много от купувачите недоволни от бавния процес на покупка - попълване на документи (28%), оформяне на поръчката (27%), трудно достигане до шоу-рума (26%) и чакане на топ-мениджър (24%).

Затова и купувачите искат от по-рано да бъдат запознати с особеностите на съответни модела (56%), с цената му (55%) и сроковете за доставка (41%). Освен това, 32% от участвалите в допитването са категорични, че искат да получат оферта онлайн, а 24% с удоволствие биха се записали за тест-драйв.

Трябва да се отбележи, че автомобилистите считат онлайн-покупката и директната доставка до дома като опции за бъдеще. През 2021 година около 2/3 от от хората са готови да извършат сделката онлайн, като се очаква този дял да продължи да се увеличава. Още повече, че числото на потребителите, които за първи път са видели своя автомобил именно в интернет, вече достига рекордните 89%.


0 от 500