IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новите господари на автомобилния свят

Tesla, BMW, VW, Hyundai - чии батерии ползват всъщност най-големите производители?

Повече от столетие производителите на автомобили бяха госпостващата класа на този толкова могъщ сектор от световната икономика. Те бяха видимата му част, те владееха мечтите на хората, те прибираха лъвския пай от печалбата в него.
 
  
батерии, производство
  
   
Но сега секторът е на път да претърпи тектонична промяна. Причината е в електромобилите. "Около 50% от цената на един съвременен електромобил се пада на батерията... А 80% от цената на батерията се пада на клетките, които я съставят", обясни наскоро Филип Брюне, старши вицепрезидент на Renault Group по задвижването, пред Automedia.bg. Нито един автомобилен производител обаче не произвежда такива клетки в значими количества - дори и Tesla.
В миналото господари на автомобилния свят бяха европейските и американските компании. Сега новите властелини са производителите на батерии - а 10-те най-големи сред тях до един са от Азия. Трите лидера в този сегмент държат почти 70% от световния пазар.
 
 
производители на батерии, Reuters
    
Производителите на автомобили дълго време подценяваха батериите и се задоволяваха да разчитат на външни доставчици. Със засилването на политическия натиск за преминаване към електромобили обаче им се наложи бързо да размислят и днес почти всеки автомобилен гигант има мащабни планове за "собствено" производство на батерии. Кавичките на "собствено" не бива да ви учудват: автомобилните компании нямат необходимото know-how, за да си правят батериите съвсем сами. Когато VW или Renault ви говорят за "собствени батерии", те имат предвид всъщност джойнт-венчъри с вече съществуващи играчи в този сектор.

Ярък пример за нарастналата мощ на производителите на батерии е настоящият световен лидер - китайската Contemporary Amperex Technology, или CATL. За по-малко от десетилетие тя извървя пътя от нулата до пазарна капитализация от 189 милиарда долара - повече от всеки автомобилен производител, освен Tesla и Toyota. Нека видим и кои са останалите девет имета в тази нова автомобилна "аристокрация".
  
   
10-те най-големи производители на автомобилни батерии (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    От самото прохождане на елетромобила ( преди повече от 100г) та до наши дни основният проблем им е само един - батерията. Елертомобила няма алтернатива. Въпрос на време е.
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    В Украйна има много Нисан Лийф таксита с пробег над 300 хил. км. Масови има слагат допълнителни батерии и си ги карат. Никой карал електричка няма желание да се връща на бензин.
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пазара на електрически коли едва прохожда, поне при големите производители, всички те подготвят заводи в които сами да си произвеждат батерии. Китайците може днес да са лидери при батериите, но станат ли масовка ел. колите, големите компании сами ще си произвеждат батериите.. Може китайците да държат находища, но в момента има нови разработки на батерии, които нямат нужда от скъпите метали. Големите производители ще се научат да правят батерии, китайците обаче няма да се научат да правят коли.
  • #21
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 19: Приус плъгин си го има, даже второ поколение, но само в държави с ниски въглеродни емисии на електрическата мрежа като Франция, Швейцария, Норвегия. В държави с мръсен ток като България или Германия, обикновения Приус е по-чист и плъгин версията не се предлага.Но ти си продължавай с пропагандните брътвежи, толкова си прocт че чак си забавен.
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    На Тойота плъгините и онова недоразумение UX300e използват много, много стара технология на Панасоник (около 15-годишна, което е съвсем в реда на нещата за Тойота, която обожава 20-годишни технологии). Батерии с добра устойчивост, но с ужасна гравиметрична плътност. На Лескуса 54 kWh пакета батерии на размер е колкото на Тесла 100 kWh. Само топ технологии!
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Приус плъгин не се продава от години. Пуснаха го, никой не го купуваше и го спряха. Няма как да се подпали нещо, което не съществува. В момента само РАФ 4 е с литиево-йонни батерии и е твърде нов модел, за да знаем дали ще се пали или не.
  • #18
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Приус плъгин е с литиево-йонни батерии от 2012 насам. Хайде стига фейк нюз, само празноглавци си мислят че постигат нещо с пропагандни лъжи.
  • #17
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Японофилче лъжливо, Приус е с NiMH батерии, а Лийф е най-големият провал на съвременните електромобили, на който батериите масово не изкарват и до 100 хил. км. Само останалите заблудени японофилчета можеш да излъжеш с фалшивите си факти.
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 седмица )
    До 14: Ха-ха, да бе, да, Тесла така спасиха Панасоник, че последните бяха сума ти години бяха на загуба и решиха да не се набутват да инвестират повече при тях.
  • #15
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 седмица )
    Разбира се че технологиите идват от Япония - първата литиво йонна батерия на Sony е от 1991, Панасоник - 1994, след това чак идват останалите: LG - 1999, CATL - след 1999 и т.н. И разбира се че най-добрите батерии са японските - да сте чули за самозапалил се Приус или Лийф? А Тойота произвеждат литиево йонни батерии чрез поддоставчика си Primearth EV Energy от 2011 насам. Факти, ВАГи, факти, кво да ги правиш.. колкото и пропагандни лъжи да изръсиш, накрая гугъл те поправя.