По-рано тази година Mercedes-AMG обяви, че новото поколение на C63 няма да получи V8 двигател, а на хибридна система с 4-цилиндров мотор. Така компанията си навлече доста критики, но тя няма особен избор, тъй като трябва да спази новите екологични изисквания.
Прототип на C63 беше заснет да върти обиколки на пистата "Нюрбургринг", където показа сериозна скорост. Вече е известно, че под капака на модела е поставен 2,0-литровият турбомотор (M139) от компактните автомобили на Mercedes-Benz, но с някои промени. Агрегатът получава електрически турбокомпресор, който е същият като на хиперколата AMG One. Само двигателя с вътрешно горене ще развива 442 к.с.
Най-вероятно моделът ще получи името Mercedes-AMG C63 S E Performance, като на "Нюрбургринг" бяха забелязани седан и комби. И двете машини са много бързи (това се вижда и във видеото), но някои наблюдатели вече обявиха, че има много какво да се желае от звука им сравнение с рева на V8.
Факт е, че C63 трябва да се адаптира, за да оцелее в новите условия и затова е нужен електрически двигател, който да компенсира загубата на четири цилиндъра. Електрическият мотор, монтиран отзад, развива 201 к.с. и 320 Нм при кратки ускорения от 10 секунди, а постоянната му мощност е 94 к.с. Има и стартер-алтернатор с ремъчно задвижване, който произвежда 14 к.с. и се използва за стартиране на двигателя с вътрешно горене.
Със сигурност теглото ще бъде проблем, като се има предвид литиево-йонната батерия с капацитет 6,1 кВт/ч и двустепенната трансмисия на електродвигателя. Изчисленията обаче показват, че мощността ще бъде 643 к.с. за кратък момент и над 500 к.с. постоянно.
Другите промени спрямо стария C63 включват задвижване на всички колела и режим на движение само на електричество. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема под 3 секунди, което е впечатляващо постижение за автомобил само с 4 цилиндъра под капака.
Снимки и видео: CarSpyMedia