По-рано тази година, от Lamborghini представиха стратегията си Direzione Cor Tauri. Според тази пътна карта, производителят на суперколи от Италия ще електрифицира всичките си модели до края на 2024 година, а освен това ще добави четвърти модел в гамата си през втората половина на десетилетието.
Мистериозният четвърти модел на производителя от Сант'Агата Болонезе най-вероятно ще е електромобил, но от компанията все още са доста дискретни около проекта си. Спор актуална информация, обаче, става въпрос за Гран турър (GT), който ще има конфигурация на седалките от 2+2 места. А според изданието Automotive News машината ще се разработва в сътрудничество с Audi и Porsche.
Електрическият GT ще бъде изграден на нова архитектура, наречена SSP (Scalable Systems Platform), като от Lamborghini планират да представят сериен модел между 2025 и 2027 година. Самата платформа SSP ще служи като наследник на познатите MQB, MSB, MLB, MEB и PPE архитектури на Volkswagen Group. По-рано от германския концерн заявиха, че новата архитектура ще влезе в производство през 2026 година.
PPS ще е "много мащабируема" и ще бъде в основата на разнообразни като сегмент и размер автомобили, като се очаква на нея да бъдат асемблирани над 40 милиона машини. Според шефа на Audi Маркус Дюсман, новата архитектура ще позволи максимално увеличение на синергиите между сегментите и марките на групата, ще редуцира цените за производство, както и разходите за развойна дейност и адаптиране.
Връщайки се на бъдещото електрическо Lamborghini GT, става ясно, че то ще използва най-добрите електромотори и батерии, налични във Volkswagen Group, тъй като марката е една от най-престижните в портфолиото на групата.
*На снимките е показан концептуалният Lamborghini Asterion LPI 910-4 от 2014 година.