IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW не бърза да се отказва от конвенционалните двигатели

Преходът към електромобили няма да стане от раз, затова баварците ще обновят своите ДВГ

Mercedes обяви, че ще се трансформира в производител на електромобили до 2030 година ако "пазарните условия позволяват това". Audi пък заявяват, че от 2026 година нататък ще представят само нови модели на батерии. А какво се случва с BMW? Последният член на "Голямата германска тройка" явно все още не е готов да се посвети само на електричеството и смята, че в двигателя с вътрешно горене има още живот.


BMW ДВГ


В интервю за изданието Automotive News, шефът по разработките на BMW Франк Вебер заявява, че преходът към електромобили няма да се случи за един ден и все още има нужда от отговори на някои важни въпроси. Сред последните са: "Кога системата ще е готова да поеме всички тези електромобили? Става дума за зарядна инфраструктура и възобновяема енергия. Готови ли са хората? Готова ли е системата? Готова ли е инфраструктурата?, пита Вебер.

Извън горните въпроси, на дневен ред е и проблемът с работната сила, тъй като в BMW, както и при всеки друг автомобилен производител, не са малко хората, ангажирани в разработката и развитието на конвенционалните двигатели. Такива служители поетапно се насочват към електромобилите, но всичко е един доста комплексен процес, който изисква значително време за подготовка и обучение на персонала.

Междувременно, стриктните регулации на стандарта Евро 7 идват доста скоро и според Франк Вебер сега ще е последното голямо инвестиране в бензинови и дизелови двигатели. Парите, които ще се похарчат от развойните центрове на компанията, за да може ДВГ да отговорят на по-стриктните регулации ще осигурят близкото бъдеще на конвенционалните агрегати, най-малко до края на настоящото десетилетие.


BMW i4


И тъй като до края на десетилетието има още цели 9 години, Вебер смята, че е рано и преждевременно да се говори за стратегия за отказ от конвенционалните двигатели. Мениджърът отбелязва, че BMW не смята да се изтегли от пазара на коли с ДВГ прекалено скоро и настойчиво да кара клиентите да си купуват електромобили, особено при настоящото ниво на зарядна инфраструктура, която е далеч от това да може да издържи на масово разпространение на електрически коли.

Говорейки за инфраструктура, баварският производител инвестира сериозно и в горивните клетки, особено по отношение на зареждането на водород, където нещата са много по-скромни от станциите за електромобили. А такива все пак ще има доста, с лансирането на семейството Neue Klasse, чиито първи представител се очаква през 2025 година. Според Вебер, всеки модел от Серия 2 до Х7 ще бъде на една и съща архитектура. Интересното е, че в случая не се споменава за Серия 1 или наскоро обявения флагмански SUV на BMW.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кристиан Борисов ( преди 2 години )
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо гнило се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2, енергията като петрола е геополитика, също си зависим защото не е само вятър, вода и слънце, което е крайно недостатъчно за енергоемките производства. Мантрата с панелите на покрива, я остави, това е само при определени условия, а за град е доста неприложимо.
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Зеленоок ( преди 2 години )
    До Гочето с голфа,Къде пък ги прочете тия глупости? ID.3 или 4 карал ли си да видиш колко са зле.... Може пък на BMW да е по-правилна стратегията.
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Много ми хареса стратегията им - по-малко коли на по високи цени. Клиентите плащали каквато и цена да им кажели. Интересно след 5 години какви оправдания ще имат за загубеният пазарен дял.
  • #4
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Щирлиц ( преди 2 години )
    Няма,няма.Третият райх беше хилядолетен,но изкара цели 12 години,та така и с ДВГ ще стане,и един ден никой няма да помни електроглупостите.
  • #3
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Петеолът свършва необратимо.Каквото и да правят са аут.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Петролът е геополитика, мъдрий. Никой не го брига за ел. коли а за зависимост от скъп вносен петрол от размирни държави за половин трилион евро годишно, срещу независимост чрез транспорт на местна ел. енергия.
  • #1
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Зад това мъдро решение, дали не се прокрадва, че близкото бъдещето не е толкова електрическо, колкото на някои им се иска? Дали не е свързано и с факта, че ел. коли са зависими от суровини, които се добиват на места с Китайско влияние?