IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Историческият срив за дизела в Европа

За първи път в историята са продадени повече електрички и plug-in хибриди

Продажбите на автомобили в Европа все още намаляват и това едва ли е изненада. Заради кризата с чиповете и коронавируса през август регистрациите на нови автомобили в 27 от държавите в ЕС са едва само 713 714. Това е с -18% в сравнение с резултата от преди 12 месеца и с -33% в сравнение с август 2019 година. Всъщност, резултатът е най-лошият от 2014 година насам.


дизел


Въпреки общия спад, продажбите на електрическите и plug-in хибридните автомобили продължават да растат, като през миналия месец те представляват 21% от общия брой (151 737). Така те надвишават дизеловите автомобили с 1% или с 10 100 единици. За сравнение съотношението през 2019 година е била 30% на 3% в полза на дизелите, а през 2020 година - 29% на 11%.

За популяризирането на електрифицираните превозни средства помага и кампаниите, водени от властите в отделни страни, които стимулират покупката на автомобили с ниски или нулеви вредни емисии. Експертите обаче отбелязват, че човечеството е изправено пред промяна в навиците за покупка на автомобил и това ясно се вижда от резултатите.

Най-продаваните електрически автомобили в Европа през август 2021 година са Volkswagen ID.3 - 7 904 бройки, следван от Tesla Model 3 (7824) и Volkswagen ID .4 (4 624). В класацията на плъгин хибридните автомобили начело е Ford Kuga - 3512 единици, следват Mercedes-Benz GLC (2670), BMW 3-Series (2343), Mercedes A-Class (2296) и Audi A3 (1692).

0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    до тоя долу: Бензинът на газ не трови толкова децата ни въглищар такъв.
  • #19
    3 rate up comment 23 rate down comment
    до 18 ( преди 2 месеца )
    Никога не съм разбирал това! Ще караш кола и ще си вземеш умрял 4-цил. малолитражен бензин и ще му сложиш газ щот си скъсан и не може му плащаш горивото, а на магистралата да ти надува главата щот скимти като изнасилен с 4-5 хил.оборота. Бензин има смисъл ако е поне 2.0Т или 6,8 и т.н. цил. иначе само гори бензина.Това 4-цил атмосферен бензин на газ трябва да ги забранят и със закон да глобяват шофьорите им и да ги качват на рейса щот нямат кинти за бензин, а камо ли нови гуми и са опасни.
  • #18
    15 rate up comment 34 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Никога не съм го разбирал това! Ще караш кола и ще си вземеш дизел! Вие нормални ли сте? Да не карате тирове или автобуси? Сигурен съм че 99% от тия с дизела че си го карате само в града и после кво икономиста по две в джоба на сервизаджията! Дизел си вземаш само ако въртиш Варна-София по три пъти на седмица примерно или си с автобус или тир! Това автомобил на дизел за в града трябва да се забрани със закон и да се глабяват шофьорите им!
  • #17
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 месеца )
    Чета коментариите и осъзнавам, че за 30 години нищо не се е променило.Първо Ганко величаеше руските коли - били евтини и прости за ремонт. Обаче му разрешиха да си купува скрап от Европа и той много си падна по немските коли - били премиум и има много части по моргите. Обяви ги за незаменими и твъдеше че на руска кола не се е качвал. Спокойно - след някоя година ще опитате и електромобили,Като види нулевата поддръжка ще избухне, че някои глупаци още харесвали ДВГ. Всяко нещо с времето си.
  • #16
    23 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    пич карай си дизеловия 20 годишен голф, стига си мрънкал, че новите дизели изкарвали само гаранцията. Белите хора карат коли в гаранци, никой не му пука за клошарите като теб.
  • #15
    26 rate up comment 11 rate down comment
    Петко ( преди 2 месеца )
    Еколозите убиха прогреса, не могат да се развиват двигателите в правилна посока, здравина и икономичност, развиват се за еко норми. От боклучета по-големи боклучета, че да покрият еко нормите, на клиентът се пробутва нещо скалъпено, колкото да изкара гаранцията си и да е износено до степен от която не си заслужава да се ремонтира. Сами се задушиха и убиха развитието си. Това не е еволюция, драги зрители, това е подмяна. Лични коли купувам дизел, дето нямало кой, аз, като гледам и други.
  • #14
    26 rate up comment 5 rate down comment
    Петко ( преди 2 месеца )
    Това е грешна стъпка, ще се разбере след години, който му е интересно да намери в ютуб док. филм за ev1, създадена преди повече от 20 години. Какво се получава, на някой не му ли е много изкуствена цялата тази работа? Изведнъж всички електрички станаха с големи телевизори вътре? Защо, на кого му е нужно, някакви абсурди по интериора, телевизор до телевизор, безсмислени функции, само и само да се задържи цената висока или да се иска даже още по-висока. Дизелът се доказа, като предпочитан избор.
  • #13
    7 rate up comment 10 rate down comment
    провининцията ( преди 2 месеца )
    Доктурее. В този пусти Тексас не останаха грам дизелаци.След скандалот с ВАГ всичко купува хибриди и на ток. Лоша работа братче. Минаваме на електрокари.
  • #12
    12 rate up comment 5 rate down comment
    До TSLA ( преди 2 месеца )
    Нещо си в грешка. ДПФ се чисти при около 800градуса и изгаря всичко. Не случайно става само при постоянни обороти, основно извънградско. С блурей е друга бира, чисти се по всяко време, но е скъпа системата. А бензините с директо впръскване отделят също ФПЧ.
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Докторът ( преди 2 месеца )
    Вие купувайте 1.1 и 1.2 бензин. Истински двигатели ги оставете на мене .