IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Норвегия приключва с конвенционалните автомобили до 6 месеца

След април 2022 година в страната ще се продават само електрифицирани модели

Норвегия е една от страните, които са си поставили за цел първи да забранят продажбата на автомобили с двигател с вътрешно горене. Замисляният от властите срок за това е 2025 година, но статистиката на продажбите показна, че това може да стане още по-рано - през април 2022 година, прогнозира Автомобилната федерация на Норвегия.


електромобили


В случая тя се позовава на данните от последните 4,5 години. Ако през периода януари-август 2017 година моделите с двигател с вътрешно горене (бензинов или дизелов) са заемали над 50% от пазара, то през първите 8 месеца на 2020 година техният дял е 21%. А за периода януари-август 2021 година техните продажби са едва 9,66%.

За първите 8 месеца на тази година в Топ 15 по продажби в страната са 14 електромобила и един хибрид. Най-успешният модел само с двигател с вътрешно горене е дизеловият Volkswagen Tiguan, който се нарежда едва на 38-о място.


електромобили


Изчисленията на експертите, подкрепени със съответната графика, показват, че ако този темп се запази, то продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене ще достигнат до нулата през април 2022 година. Като цяло, до момента над 90% от продажбите в Норвегия се падат на електромобили и хибриди.

По света, разбира се, ситуацията е различна, но и там се отчита тенденция за увеличаване на ръста на продажби не електрифицирани автомобили. По данни на компанията за анализи през първата половина на 2021 година в света са продадени 2,6 млн чисти електромобили и зареждащи се хибриди, което е със 160% от същия период на 2020 година.


електромобили


Прогнозата е, че за 2021 година електрифицираните автомобили ще достигат 5 млн от общо 71 млн продадени коли. По региони колите на ток (EV+PHEV) са разпределени така: Китай - 47%, Европа - 40%, САЩ - 10% и останалите пазари - 3%. При производителите Tesla заема 15% от пазара, концернът Volkswagen - 13%, китайският SGMW - 11, а по 6% държът групата BMW и концернът Stellantis (общо всички тези компании държат 51% от пазара).

0 от 500
  • #10
    20 rate up comment 16 rate down comment
    Не се заблуждавайте! ( преди 2 години )
    Ще продължим да караме масово на бензин и дизел още поне 40-50 години. Норвегия не е никакъв фактор и въпреки че това което се случва там е чудесно, то изобщо не е приложимо за другите държави. Норвегия е само 5 милиона население а територията и 3.5 пъти по голяма от България и имат много планини и целогодишно пълноводни реки с над 1500 ВЕЦ които произвеждат 96% от ел. енергията там.
  • #9
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Хейтър ( преди 2 години )
    Ние можем само да завиждаме и да изтъкваме западните страни само когато ни е удобно.
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 2 години )
    Ох...реве мисе. *** за норвегия и норвежците се притеснил....как ли щи го карат.
  • #7
    23 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    И като видиш статистиката, какво ще направиш? Ще ти я кажа! В Осло, преди е имало до 200 човека на ден в зимни дни, с оплаквания с астматичен пристъп. Сега тази цифра е сведена до 10 човека! Доволен ли си?
  • #6
    24 rate up comment 7 rate down comment
    Никога ( преди 2 години )
    Никога, а *** никога няма да стигнем стандарта на норвежците.Държавата им е хубава, подредена, уредена и хората живеят спокойни, че няма какво да ги изненада, държавата ВИНАГИ ще се погрижи за тях.У нас... всичко е точно обратното.
  • #5
    24 rate up comment 3 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Акцизите на гориватав целия ЕС до няколко години ще станат такива, че двг колите да са неизгодни.
  • #4
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Ха де ( преди 2 години )
    Много ми е интересно да видя реална статистика за качеството на въздуха в Норвегия за последните 5 години!
  • #3
    18 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Субсидират ги заради високите цени. До 3-4 години няма да има нужда да го правят. В Норвегия електричеството се добива предимно от ВЕЦ-ове и е доста по-евтино от останалият развит свят. С парите които ЕК ще раздаде за семейни фотоволтаични централи (може и БГ да вземе нещо ако си подадем плана за възстановяване и предвидим пари за това в него), карането на ДВГ ще се обезсмисли напълно. Още повече че прогнозите са петрола да стигне 100 $ за барел още догодина, и да продължи да нараства.
  • #2
    20 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Норвежкият авто пазар е колкото българският но се изтъква все едно има решаващо значение.
  • #1
    20 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Браво ! Предполагам ще продължат и да ги субсидират до безкрайност за може малката им утопийка да съществува.