IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американци създадоха батерии с рекордна плътност

Проектът е съвместна разработка на правителството и армията

Американската компания Lyten, базирана в Сан Хосе (Калифорния) представи литиево-серна батерия, която обещава три пъти по-голяма енергийна плътност от нормална литиево-йонна батерия. Фирмата, която е специализирана в изследване и разработка на нови материали, е разработила новия си продукт в партньорство с не кой да е, а правителството на САЩ, при това - в доста голяма секретност.


LytCell EV


Наречени LytCell EV, новите батерии са разработвани няколко години и са минали през редица тестове от американското министерство на отбраната, преди да бъде одобрен и представен финалния продукт. Високата енергийна плътност, която може да достигне 900 Wh/кг е постигната благодарение на графенова 3D архитектура, направена чрез технология, наречена "Lyten Sulfur Caging". За справка, средната енергийна плътност на традиционните акумулатори е 250 - 300 ватчаса на килограм.

Според създателите си, новият акумулатор може да се сравни с твъдотелните батерии. Технологията Sulfur Caging (в свободен превод "хващане на сярата в клетка") прави възможно поддържането на висока производителност и предотвратяване на бързото разпадане на батерията, което винаги е представлявало основната пречка за разпространението на литиево-серните батерии в автомобилния свят. Според тестове на Министерството на отбраната на САЩ LytCell EV лесно достига 1400 цикъла.


LytCell EV


Фундаментално за пробива на батериите на Lyten е създаването на Lyten 3D Graphene - триизмерен материал, който е разработван няколко години и който, благодарение на преподреждане на молекулите си има много добри физични и химични характеристики. Друг сериозен плюс на новите батерии е липсата на кислород в тях - така те ще са по-безопасни от литиево-йонните, където има някои метални окиси, и опасността от пожари е сведена до нула.

Според Lyten, основните предимства на новите литиево-серни батерии ще са няколко: ще направят цените на електромобилите по-ниски от тези на машини с ДВГ; ще могат да работят безпроблемно в температурен диапазон от -30 до +60 градуса; ще могат да се произвеждат в цилиндрична, призматична и други форми и няма да се налага използването на редки и ценни материали в тях.


LytCell EV


Производителят уверява още, че новите акумулатори ще се зареждат много по-бързо от литиево-йонните, като посочват време под 20 минути за 100% "пълнене". От Lyten заявяват готовност батериите им да намерят приложение в серийни електромобили през 2025 или 2026 година, като освен за леки коли, ще са подходящи за използване при товарни машини, в авиацията и т.н.

0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Ах... колко мило... триете коментари масово а? После какво? Който дръзне да кара ДВГ - разстрел ли?!
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Имаш един + от мен. Само като видях графен в катода ми стана ясно, че скоро няма да го видим при електромобилите. А може би в този вариант и никога.Да, графена е здрав материал и предотвратява образуването на полисулфиди при този тип батерии. Т.е. държи катода "стегнат", но цената позволява само лабораторен вариант. Има някои компании, които заменят графена с боронитрид (т.нар. борофен), който е и по евтин...но близък по характеристики.
  • #2
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Тази компания произвежда батерии за военно приложение и за спътници . Може от това само да си извадите заключение в какъв ценови диапазон ще са батериите им . Прегледах сайта им и сред всички посочени предимства никъде не видях ниска цена . Тоест дори да стигнат до някой електромобили това ще бъде скъпа и нишова разработка която няма да окаже никакво влияние на индустрията.
  • #1
    31 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Щях да напиша че е дошъл дългоочаквания пробив при батериите, но като се сетя че през 2-3 месеца, всякакви компанийки незнайни, казват че са постигнали този пробив и това поне от 3-4г. а такива батерии все още не са видели бял свят. Дано от тая дупка да изкочи зайче, но не бързам да се радвам още. Иначе 3 пъти по-голяма плътност, 3-пъти по-дълъг пробег, незапалими, много по-бързо зареждащи се, по-евтини, чак да не поверва човек, дано до 3-4 години да ги видим в колите.