IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем върна Volkswagen към дизелгейт

Софтуер за двигател може да донесе допълнителни неприятности на концерна

Программното оборудване, което Volkswagen Group използва за промяна на количествата от отделяните вредни емисии в зависимост от температура на околната среда и надморската височина, е незаконен и не оправдава функцията си защита на двигателя. Това съобщи един от съветниците на Висшия съд на ЕС - Анастасиос Рантос.


дизели


Причината за разкритието е ново дело, заведено срещу концерна от потребители в Австрия, като то засяга софтуера - така наречения „температурен прозорец“ , който управлява клапана и отговаря за рециркулацията на отделените газове. Този процес намалява нивата азотен окис (NOx), които могат да станат причина за появата на респираторни заболявания при хората.

В случая този софтуер отваря клапана при температури извън диапазона от 15 до 33 градуса по Целзий и на надморска височина от над 1000 метра, като по този начин увеличава нивата на NOx. Производителят твърди, че това е направено, за да се предпазва двигателя на автомобила, когато той работи при различни параметри.

Според мнението на Рантос, подобно обяснение не може да важи за Австрия и съседна Германия, където средните температури са под 15 градуса, а през по-голяма част от времето автомобилите се движат на височина над 1000 метра.

Съветникът е категоричен, че използването на такова устройство не може да бъде оправдано като защита на двигателя от повреда или авария. Неговата задача е да предпазва компоненти като като EGR клапана, EGR охладителя и дизеловия филтър за твърди частици, което е незаконно и този, който използва подобен софтуер, е виновен.

Всичко това означава, че VW Group може да понесе нови санкции за използване на забранено устройство. Засега Европейския съд все още не е започнал официално разследване срещу производителя, но в повечето случаи той следва становището на своите съветници. А Рантос е сред най-старшите от тях.

Снимка: Volkswagen

0 от 500