IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проблем с качеството спира V8 моторите на Mercedes

Въпреки това, в AMG смятат да ползват такива агрегати още поне десетилетие

Както вече писахме, Mercedes възнамерява да "убие" почти всички свои модели с V8 двигатели в САЩ и почитателите на марката определено бяха шокирани да го чуят. За решението си германският производител се оправда с проблеми в глобалните вериги за доставки. Според информация на изданието Road and Track, обаче, реалната причина се крие в "проблеми с качеството".


AMG V8


Според американската медия, именно това е загатнал шефа на подразделението AMG Филип Шаймер, който е отказал да навлезе в подробности, но е споделил, че от Mercedes не са доволни от качеството на V8 двигателите и ще трябва да се правят нови тестове и подобрения. Но пък проблемът от друга страна не засяга всеки модел на всеки пазар, което прави ситуацията зад решението на производителя доста комплицирана.

Мощните V8 двигатели са основни за динамичното подразделение AMG и изтеглянето им от САЩ е доста изненадващо. Интересно, че все пак модели с такъв мотор ще има отвъд Океана - като S580, например. Но по-конфузно е изявлението на Aston Martin, които използват 4-литров V8 на Mercedes-AMG, според което спирането на тези агрегати няма да засегне моделите на британската марка.

Ситуацията като цяло е доста странна и от Mercedes не са напълно откровени по темата, което си личи и по официалните им изявления, които са лаконични и пълни с недомлъвки. Но не по-малко странен е оптимизмът на Филип Шаймер, който, на фона на настоящата ситуация заяви, че има добри новини и вярва, че 4-литровият V8 двигател на AMG имат още доста години живот, въпреки трансформацията на Daimler към производител на електромобили.


AMG V8 plugin


В същото интервю за Road and Track, цитирано по-горе, Шаймер заявява: "Мисля, че има бъдеще, да. Мисля, че ще виждаме V8 мотори поне през следващите 10 години, със сигурност. Имаме много клиенти, които обичат автомобилите си и все още мисля, че ще видим тези хора да купуват такива коли и занапред. Имаме доста сериозно търсене по целия свят".

Въпреки факта, че AMG няма да разработва следващо поколение V8 двигател, заради фокуса върху електрификацията, инженерите все още търсят начини за подобряване и обновяване на настоящия агрегат. И не само това - конвенционалният мотор бе ъпдейтнат за да стане централна част от плъг-ин хибридна система, както бе демонстрирано с новия GT 63 S E-Performance. Там ДВГ работи в комбинация със заден електромотор, като системата развива съвкупна мощност от 843 конски сили и 1400 Нм въртящ момент.

Но въпреки заявката, че V8 двигателят ще остане, логиката сочи, че той ще се използва единствено при върховите AMG модели. Към тази мисъл ни навежда фактът, че следващото поколение C63 и GLC 63 ще загубят 4-литровия мотор за сметка на електрифициран 4-цилиндров агрегат, адаптиран от модела AMG 45.  E63 също ще се лиши от цилиндри, но с колко точно ще стане ясно при лансирането на новата версия.

0 от 500