IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #3
    20 rate up comment 20 rate down comment
    до3 ( преди 2 години )
    Не по-малко отвратително е да застанеш зад дърт бензинов на газ и да ти мирише на чесън,изгоряло масло и антифриз. Или зад нов турбо бензин с директно впръскване и черни от масло ауспуси. Спрете ги вече тия стари опасни от пад ъци на газ, дизел без значение.
  • #2
    29 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз не мисля, че колите произведени 2025 -2035 ще са голям проблем за екологията. Проблем са старите коли и най-вече дизелите. В България няма контрол и вече е отвратително да застанеш зад дизелов автомобил на светофар. Мирише и през парното чак. Спрете тези коли от движение.
  • #1
    20 rate up comment 10 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    Не знам дали админа ще ми позволи да кача един линк към един сайт, западен. Има статия в която показват как заравят в земята перки на бракувани ветрогенератори, защото се оказва, че нямат технология за тяхното рециклиране. Иначе сме ЕКО според ЕС!!!