IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #23
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Стамат ( преди 2 години )
    Колкото и да не им се вярва на брадатите тротинеткаджий тази зима ще лъсне цялата истина за зеленият ток.Ако някой следи информацията в статийте за бъдещето на автомобила,то ще бъде хибрид на метанс малък дву или три цилиндров двигател.Тежкотоварният превоз ще мине изцяло на метан.Просто ще почне да се преработва интензивно био отпадъка който сега заравяме в земята и горим в тецовете.Всичко полека :)
  • #22
    8 rate up comment 10 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Спокойно. Петролът ще поскъпне драстично и ще свари Тойота, Хонда, Мерцедес и БМВ (както и ДВГ феновете) тотално неподготвени. Мантрата за недостатъчният капацитет от електричество, малко се изтърка, щото елетромобила мога да си го зареждам от електрическата централа на покрива на къщата, а двг-то не мога. Просто в БГ е много тежка нормативната рамка за пускане на такива централи в експлоатация и работата им и това е стопер (30К лв. струва 30 КВ централа или поне струваше преди Ковид-а :))).
  • #21
    12 rate up comment 6 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Поредната доза крокодилски сълзи. А га яде кифтетата ни рива, а?
  • #20
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз пък имам едни подозрения, че още в края на тази година ЕС ще си преразгледа зелените политики. Токът вече почна да скача нечовешки в цяла Западна Европа и причината е отказът им от ТЕЦ и АЕЦ. Няма да имат и газ на зима да се топлят. Иначе всеки иска чиста енергия, ама тия явно са толкова ***, че не са сетили, че първо ще е скъпа, и второ няма от къде да дойде.
  • #19
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Предричам, че тоя ще се извинява след няколко години пред японците и ще каже че е сбъркал.
  • #18
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 16ти, ами конглокента на ИД.3, който Тесла ще извади след няколко години (евентуално и без лъготенето) ще е с приблизително същия пробег. в този клас коли това ще е нормата за всички. Батерията все още е 50% от колата колкото и да обяснявате, че се развивала технологията и поевтинявала и няма как да се влагат големи батерии за големи бробези в долния сегмент
  • #17
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма никакъв проблем за работните места в Япония. Населението и е застаряващо и ще намалее с 5 милиона в близките 20-30 г. и няма да има кой да им работи в заводите след 10-20 години.
  • #16
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    арамко по едно време правеха по 300 млн. долара печалба на ден, нормално е да ви лъжат колко са зле от другия отбор, па вие като нямате акъл за две стотинки си е ваша работа
  • #15
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    тоя шматарок иска да ги фалира, жалко, но негова си работа
  • #14
    20 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ваг къде ги тури при автомобилите с тия недоразумения ид.3 и Ид.4 колко им е пробега 300км с китайски батерии бегай