IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #53
    27 rate up comment 3 rate down comment
    До 57 ( преди 2 години )
    Като са изключително проста и лесна конструкция що са толкова скъпи бе ***?!? Знаеш ли кога ще станат много по евтини от колите с ДВГ?Когато колите с ДВГ станат 3 пъти по-скъпи от сега заради еко такси!Хиляда пъти се повтори,че коли по 20 000 Евро скоро няма да има!И евтин ток за тях няма да има!Ще има градки транспорт за такива многознайковци като теб!
  • #52
    29 rate up comment 3 rate down comment
    До 56 ( преди 2 години )
    Абе многознайко, ти наясно ли си какво означава стотици милиони ел коли да се зареждат всеки ден?По скоро всяка нощ! Какво ми обясняваш, че сега в Германия били постигнали 50% от слънчева и вятърна енергия!?!За да си зареждаш колата през деня когато ти трябва спешно ще трябва висока пикова мощност,за да я зареждаш вечерта ... няма слънце! Знаеш ли какви мега батериини поля трябва да се изградят за да може всеки да си зарежда колата вечер?!?Знаеш ли колко ще струва,колко ще замърси природата?!?
  • #51
    21 rate up comment 5 rate down comment
    К. К. ( преди 2 години )
    Самоубийствената кампания против храната на растенията - СО2, ще съсипе съвремнната цивилизация и ще ни запрати в землянките, за радост на климатичните ид_ио_ти. Когато Господ иска да накаже някого, първо му взима ума! Къде сгреши западната цивилизация???
  • #50
    4 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хиляди пъти се повтори, че електромоторите са с изключително проста конструкция и изключително малко части, но невежите го ВЕ да са си невежи го ВЕ ДА, електричките ще станат по-евтини в пъти спрямо ДВГ, а как и къде ще си ги зареждате си е ваш проблем
  • #49
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    не е като да не съм го писал тук, но пак ще го напиша - ако системата ще използва само вятър, вода и слънце енергията трябва да се съхрани някъде, демек в батерии, водород, пясък, сол или нещо друго, това, че вие не си го представяте, НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ
  • #48
    4 rate up comment 19 rate down comment
    хахаха ( преди 2 години )
    дори германия може да използва изцяло чист ток, миналата година над 50% беше само от вятър и слънце, ганювчетата вземе да четете преди да пишете, защото сте брутално невежи, пак ще ревете, че сте назад
  • #47
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 години )
    Тръгнали плювачите да рипат,без да мислят!Много е прав човека като казва,че Япония няма потенциала да произведе толкова ел. енергия,че да захрани масов автопарк с електрички!Никоя държава няма възможност да го направи с екологично чиста енергия!Много скоро това ще се осъзнае даже от елзомбитата!Чака ни шоково поскъпване на ел. енергията масови принудтелни ограничавания на стадото да ползва лични коли и натикването му в обществен транспорт!Още само 20-30 години!Следващите поколения ще ни псуват!
  • #46
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Мале електрификацията какви спорове създава не е истина. Все пак има някои базови неща, които трябва да си кажем. Първо идеята за чисто зелена енергия към днешна дата е пълна фантастика. Без ТЕЦ и АЕЦ системата буквално би рухнала, няма как ВЕИ да ги заместят, тъй като имат един огромен недостатък - производството на ел. енргия много зависи от климатичните условия, което е огромен проблем. Второ ел. колите доста трябва да напреднат като скорост на зареждане, пробег, батериите и др. неща.
  • #45
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 45 ( преди 2 години )
    Договорите са 20 годишни с изрична клауза, че преференциалната изкупна цена се определя всяка година от КЕВР! Прочети договора поне, щом "се занимаваш с това" Ако изобщо се занимаваш с това, си от ония *** дето пълнят главите на хора с глупости да им вземат парите за едни фотоволтаици,които после да си ги бият в главата! Вкарваш 45 000лв които чакаш 8-9 години да се изплатят по цената към днешна дата, и после още 10 години чакаш на мижава цена да изкараш някой лев!Страшна инвестиция!!!
  • #44
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На Тойота проблема е че продават милиони коли по целия свят, но не е възможно да намерят батерии за толкова автомобили в близко бъдеще. За разлика от тях Китай е основен производител на батерии в света и има потенциал да вземе голям дял от пазара в близките 10 години. Това от своя страна ще удари много традиционните производители.