IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Toyota: Електрификацията е катастрофа за Япония

Стратегията за достигането на нулеви вредни емисии трябва да бъде по-гъвкава, категоричен е Акио Тойода

Президентът на Toyota - Акио Тойода, отново атакува глобалната електрификация, към която са се насочили всички автомобилни производители. Според него, тази стратегия е напълно грешна и може да се превърне в катастрофа за икономиката на Япония, съобщава Automotive News.


Акио Тойода


Според Тойода, резкият преход към "зелени" автомобили ще доведе до загубата на милиони работни места. За да бъде избегнато това, трябва да се подхожда много по-разумно - например, да се залага на хибриди, които са свързващото звено между превозните средства с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Шефът на Toyota вижда два варианта за развитие на японската автомобилна индустрия. В първия случай електромобилите да се произвеждат само за износ, а във втория - производството им се прекратява напълно. Тойода отново предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната се състои от коли на ток.

При втория сценарий обаче страната ще произвежда с около 8 млн автомобили на година по-малко, което означава и загуба на 5,5 млн работни места.

"Ако те решат, че двигателите с вътрешно горене са враг, ние няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили. Намаляването на вредните емисии CO₂ трябва да бъде съобразено с особеностите на автомобилната индустрия за всяка отделна страна и технологиите, които тя използва", категоричен е Тойода.

По този начин шефът на най-голямата автомобилна марка в света реагира на новата политика на властите в САЩ, които искат да накарат американците да купуват само изцяло "зелени" автомобили. Освен в Toyota на същото мнение са и в Honda, където също продават предимно хибриди в САЩ.

"Моделите с комбинация от бензинов двигател и електромотор са голяма крачка към нулеви вредни емисии. Те са по-евтини и може да се продават в държави, в които няма инфраструктура за електромобили. Освен това, тяхното производство ще позволи смекчаване на удара по икономиката на различни държави, в това число и Япония", уверен е Тойода.

Самата Toyota годишно произвежда 18,1 млн хибридни автомобила. По сметки на компанията, това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #62
    5 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И на кой му трябва личен автомобил за всеки? Обществения транспорт и това е. До село - с рейс, влак, такси, споделено. Хем ел мрежата няма да се разширява в пъти заради едни милиони км. жица пред панелите, хем градския транспорт на вечна печалба. Шукар.
  • #61
    25 rate up comment 2 rate down comment
    До 57 ( преди 2 месеца )
    Като са изключително проста и лесна конструкция що са толкова скъпи бе ***?!? Знаеш ли кога ще станат много по евтини от колите с ДВГ?Когато колите с ДВГ станат 3 пъти по-скъпи от сега заради еко такси!Хиляда пъти се повтори,че коли по 20 000 Евро скоро няма да има!И евтин ток за тях няма да има!Ще има градки транспорт за такива многознайковци като теб!
  • #60
    27 rate up comment 3 rate down comment
    До 56 ( преди 2 месеца )
    Абе многознайко, ти наясно ли си какво означава стотици милиони ел коли да се зареждат всеки ден?По скоро всяка нощ! Какво ми обясняваш, че сега в Германия били постигнали 50% от слънчева и вятърна енергия!?!За да си зареждаш колата през деня когато ти трябва спешно ще трябва висока пикова мощност,за да я зареждаш вечерта ... няма слънце! Знаеш ли какви мега батериини поля трябва да се изградят за да може всеки да си зарежда колата вечер?!?Знаеш ли колко ще струва,колко ще замърси природата?!?
  • #59
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    оня разкажи ни за въглеродния диоксиди колко е опасен за живота на земята и най вече за озоновата дупка в главата ти и как мислите преминават от едното ухо през другото
  • #58
    19 rate up comment 5 rate down comment
    К. К. ( преди 2 месеца )
    Самоубийствената кампания против храната на растенията - СО2, ще съсипе съвремнната цивилизация и ще ни запрати в землянките, за радост на климатичните ид_ио_ти. Когато Господ иска да накаже някого, първо му взима ума! Къде сгреши западната цивилизация???
  • #57
    3 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    хиляди пъти се повтори, че електромоторите са с изключително проста конструкция и изключително малко части, но невежите го ВЕ да са си невежи го ВЕ ДА, електричките ще станат по-евтини в пъти спрямо ДВГ, а как и къде ще си ги зареждате си е ваш проблем
  • #56
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    не е като да не съм го писал тук, но пак ще го напиша - ако системата ще използва само вятър, вода и слънце енергията трябва да се съхрани някъде, демек в батерии, водород, пясък, сол или нещо друго, това, че вие не си го представяте, НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ
  • #55
    4 rate up comment 18 rate down comment
    хахаха ( преди 2 месеца )
    дори германия може да използва изцяло чист ток, миналата година над 50% беше само от вятър и слънце, ганювчетата вземе да четете преди да пишете, защото сте брутално невежи, пак ще ревете, че сте назад
  • #54
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 месеца )
    Тръгнали плювачите да рипат,без да мислят!Много е прав човека като казва,че Япония няма потенциала да произведе толкова ел. енергия,че да захрани масов автопарк с електрички!Никоя държава няма възможност да го направи с екологично чиста енергия!Много скоро това ще се осъзнае даже от елзомбитата!Чака ни шоково поскъпване на ел. енергията масови принудтелни ограничавания на стадото да ползва лични коли и натикването му в обществен транспорт!Още само 20-30 години!Следващите поколения ще ни псуват!
  • #53
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Мале електрификацията какви спорове създава не е истина. Все пак има някои базови неща, които трябва да си кажем. Първо идеята за чисто зелена енергия към днешна дата е пълна фантастика. Без ТЕЦ и АЕЦ системата буквално би рухнала, няма как ВЕИ да ги заместят, тъй като имат един огромен недостатък - производството на ел. енргия много зависи от климатичните условия, което е огромен проблем. Второ ел. колите доста трябва да напреднат като скорост на зареждане, пробег, батериите и др. неща.