Румънският производител Dacia гарантира, че нейният SUV-флагман - Duster, ще остане верен на предимствата си и след електрификацията на марката, като ще играе основна роля в рамките на стратегията за трансформация на Renaulution на компанията Renault Group. Това разкри пред Autocar продуктовият шеф на марката Жулиен Фери.
„Duster ще си остана същата кола, каквато е сега. Неговата роля в компанията е да осигури много добро съотношение цена/качество. Той е насочен към тези клиенти, които търсят обикновена кола, която да може да се движи извън пътя“, обясни Фери.
Топ-мениджърът подчерта, че офроуд-способностите на Duster ще бъдат приоритет за наследника на настоящия модел. Сегашната версия 4x4 версия е един от най-евтините SUV на пазара и новото поколение на модела, според Фери, ще „запази рецептата и ще я актуализира според търсенето на клиентите“.
Вече е известно, че Duster да получи същия plug-in хибриден задвижващ агрегат като на кросоувъра Renault Captur, както е твърде вероятно, да има и изцяло електрическа версия. Тя ще бъде изградена на платформата CMF-BEV на новото Renault 5, която е насочена към достъпни електромобили в А- и В-сегментите.
Фери допълни, че европейският старт на продажбите на новата Dacia Spring - един от най-евтините електромобили на пазара, трябва да се приема като знак, че марката ще запази достъпните си цени и след като се електрифицира. Той беше категоричен, че сегашните електрически превозни средства са твърде скъпи, но това ще се промени.
Снимки: Autocar, Dacia