IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко губи батерията на Volkswagen ID.3 за година

Изследването е направено на електромобил с пробег от 22 644 км (ВИДЕО)

Доставките на първия Volkswagen ID.3 - версията 1ST, започнаха преди около година, така че вече може да се оцени състоянието на батерията на електромобила. В YouTube-канала Battery Life беше публикувана видео с едногодишен ID.3, чийто капацитет на батерията е 62 кВт/ч (използваеми 58 кВт/ч). Колата е изминала 22 644 км, като пробегът, обявен от производителя, е 420 км по WLTP.



Това може да не е най-типичният пример за разграждане на батерията, тъй като електрическият хечбек е изминал първите 15 000 км в рамките на първите три месеца след покупката. По това време той е зареждан почти изключително (90%) на зарядни устройства 100 kW DC до пълно зареждане и редовно се разрежда - под 10% (State of Charge, SOC). След третия месец се използва различна станция - 11 kW AC и до 80% SOC.

За да види как се променя обхватът на автомобила, животът на батерията е проведен тест, при който хечбекът изминава 90 км и резултатът се сравнява с подобен тест от преди година. Резултатите са следните:

Септември 2021 година: приблизително 444,5 км
Септември 2020 година: приблизително 456 км

Разликата е 2,5%, като условия са различни по време на тестове. Затова и следващата стъпка е да се провери консумацията на енергия, показана от автомобила и съответно да се изчисли използваемия капацитет на батерията:

Септември 2021 година: 122 Wh/km (Вт/ч на км) и приблизително 54,4 кВт/ч
Септември 2020 година: 129 Wh/km (Вт/ч на км) и приблизително 58,8 кВт/ч

Разлика е 4,4 kWh или 7,5%, което е съществено намаление, въпреки че в повечето случаи деградацията на батерията е най-висока именно през началната година и след това се забавя. Прави се и допълнителен тест, при които батерията се проявява за консумирана енергия на бързо зарядно устройство:

Септември 2021 година: 8-100% при 53,1 kWh и приблизително 57,7 kWh общо
Септември 2020 година: 2-100% при 62.2 kWh и приблизително 63.5 kWh общо

Тук разлика е 5,8 kWh или 9,1%, което е още по-голям показател, но авторите на изследването твърдят, че тази методология не е достатъчно точна. Причината за това, че има много фактори, които могат да повлияят на резултата с няколко процента. Затова и те приемат обявеният от много потребители спад от 7-8% за година за напълно разумен.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    K. K. ( преди 3 седмици )
    Заглавие на статия - "На магистралата електроавтомобилите намаляват пробега си с повече от 60%"!Като добавим към това и факта, че СО2 параноята е глобална измама, лесно ще разберем защо тази зима ни очаква двойно поскъпване на електроенергията. Догодина четворно, след 2 г. шесторно, уви. Господ, като иска да накаже някого, първо му взима ума! Умни били европейците? Да, някога, но не сега... Бая сме съгрешавали явно...
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    без средно къде сте тръгнали?
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Муахаха ( преди 4 седмици )
    Много е интересно да четеш коментарите на хорица които никога в живота си няма да претежават електрически автомобил!!!!
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Първата година литиево-йонните батерии губят значителен процент капацитет поради полепване на литий по катода, който не може да се върне в анода при зареждане. Това е нормален процес. Тесла, например, го взима предвид и когато колата е нова, показва на таблото по-малък пробег, отколкото реално колата може да мине. На втората година нещата се изравняват. Ако VW не са скрили този спад в софтуера, е съвсем нормално да се получи това, което се вижда в клипа.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 4 седмици )
    Батериите на тая кола имат огромен топ буфер. Няма начин да се усети разлика в пробега в първите 3-4 години въобще! Смотаняка от клипчето май не знае какво прави.Деградацията на батерията може да се хване по тоя начин само на коли без топ буфер...
  • #15
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Бай Рамбо ( преди 4 седмици )
    Бай Пешо, това е форум за автомобили. За доматите пиши във форума на "Бразди"
  • #14
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 4 седмици )
    Крайно време е човечеството да осъзнае факта, че трябва да намали рязко безумното свръх потребление на енергия. Всичките ни проблеми са свързани с това. Простичко казано, ако изчисляваме и сравняваме изминато разстояние в енергийни единици ще се окаже, че за сто км. ние изразходваме енергията необходима за отглеждането на три тона домати. Колко екологично е да "изхвърляме" толкова домати за да се преместим на сто км.!?
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    германците купуват от китайците никакви ЛГ нямат
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Тасла вгражда и Pana, и LG. LG-тата ги зарежда по-предпазливо, обаче. Впрочем, дори последното поколение Pana се зарежда по-бавно от предпоследното, а причината е намаления процент кобалт - т.е. това да са по-евтини и по-екологични си има цена.
  • #11
    9 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 4 седмици )
    Тесла също купува от LG. Не е в това проблемът. Дори да купиш най-добрите клетки, ако батерията ти не се управлява правилно, ще скапеш клетките за отрицателно време, както очевидно се случва с Фолксваген. Както виждаш Тесла позволява зареждане на нейните батерии с два пъти по-висок ток, но благодарение на по-доброто охлаждане, батериите и не деградират толкова бързо.