IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко губи батерията на Volkswagen ID.3 за година

Изследването е направено на електромобил с пробег от 22 644 км (ВИДЕО)

Доставките на първия Volkswagen ID.3 - версията 1ST, започнаха преди около година, така че вече може да се оцени състоянието на батерията на електромобила. В YouTube-канала Battery Life беше публикувана видео с едногодишен ID.3, чийто капацитет на батерията е 62 кВт/ч (използваеми 58 кВт/ч). Колата е изминала 22 644 км, като пробегът, обявен от производителя, е 420 км по WLTP.



Това може да не е най-типичният пример за разграждане на батерията, тъй като електрическият хечбек е изминал първите 15 000 км в рамките на първите три месеца след покупката. По това време той е зареждан почти изключително (90%) на зарядни устройства 100 kW DC до пълно зареждане и редовно се разрежда - под 10% (State of Charge, SOC). След третия месец се използва различна станция - 11 kW AC и до 80% SOC.

За да види как се променя обхватът на автомобила, животът на батерията е проведен тест, при който хечбекът изминава 90 км и резултатът се сравнява с подобен тест от преди година. Резултатите са следните:

Септември 2021 година: приблизително 444,5 км
Септември 2020 година: приблизително 456 км

Разликата е 2,5%, като условия са различни по време на тестове. Затова и следващата стъпка е да се провери консумацията на енергия, показана от автомобила и съответно да се изчисли използваемия капацитет на батерията:

Септември 2021 година: 122 Wh/km (Вт/ч на км) и приблизително 54,4 кВт/ч
Септември 2020 година: 129 Wh/km (Вт/ч на км) и приблизително 58,8 кВт/ч

Разлика е 4,4 kWh или 7,5%, което е съществено намаление, въпреки че в повечето случаи деградацията на батерията е най-висока именно през началната година и след това се забавя. Прави се и допълнителен тест, при които батерията се проявява за консумирана енергия на бързо зарядно устройство:

Септември 2021 година: 8-100% при 53,1 kWh и приблизително 57,7 kWh общо
Септември 2020 година: 2-100% при 62.2 kWh и приблизително 63.5 kWh общо

Тук разлика е 5,8 kWh или 9,1%, което е още по-голям показател, но авторите на изследването твърдят, че тази методология не е достатъчно точна. Причината за това, че има много фактори, които могат да повлияят на резултата с няколко процента. Затова и те приемат обявеният от много потребители спад от 7-8% за година за напълно разумен.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    Тесла купуват от технологичните лидери при батериите Панасоник. ВАГ купуват евтиния скрап на LG, че да не се набутат много, и това започва да им излиза през носа.
  • #9
    17 rate up comment 3 rate down comment
    3-фазния ( преди 2 месеца )
    80% остатъчен капацитет след 8 години - това е гаранцията на всички нови коли на ток на пазара. Спадът не е линеен и след първата година е доста малък. Да не се изказват хора с 0 години опит с такава кола.
  • #8
    11 rate up comment 4 rate down comment
    peposhi ( преди 2 месеца )
    Всяка кола, щом е поддържана, ще се ползва с години. Моят 6-годишен Нисан Лийф ми върши перфектна работа за ежедневните разстояния, за които го ползвам и не виждам защо трябва да го сменям, дори и да е на 16 години. Ако пък толкова искам да му удължа пробега, боцкам му една 11квтч-ва допълнителна батерия в багажника (напълно легална модификация със сертификат) и имам практически кола до гроб (или, който я кара след мен)
  • #7
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    До 4: Модел 3 с новите батерии даваше 4% деградация на годишна база, за 8те години гаранция стига "заветните" 80% от батерията и пак е тоталка
  • #6
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 2 месеца )
    Немски биклюк с китайски части.
  • #5
    26 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да ама бензиновите коли могат да се ползват над 30 години без изобщо да им намалее пробегът. Когато колата се поддържа и обслужва правилно и се държи в гараж може да изкара много години и да смени много собственици като до последно да продължи да върши същата работа която е вършила и като нова. За това време колко батерии ще трябва смените на електрическата? Да не се окаже накрая че бензиновата кола е по екологична заради дългият си живот?
  • #4
    16 rate up comment 15 rate down comment
    Ти да видиш? ( преди 2 месеца )
    Преди години правиха подобно проучване, но след хиляди електромобили Тесла. Ако не се лъжа за 200 хиляди мили деградацията беше горе-долу толкова - малко под 10% за доста години. Дори за 200 000км да е било, е десет пъти по-добре отколкото при Volkswagen. Наистина още дълго време ще им трябва, за да настигнат Тесла.
  • #3
    14 rate up comment 16 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Да го сложим не 7-8%, а само 5% годишна деградация, след 5 години ще си вече прецакан, на 8мата година, като падне гаранцията си с тотал-щета. Честито на бунака, който ще си купи втора тъка ел...
  • #2
    29 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 1: Ние дето карам по 10 хил. годишно нямаме ли право да имаме коли?
  • #1
    5 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Навъртяли 15 хил за 3 месеца и 7 хил за 8!? Да не би да е стоял в сервиза ? Инак не виждам логиката да си купиш електричка за 10-12 хил годишно-