IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо дори при добри спирачки колата може да не спре на заден ход?

Този проблем понякога се появява при модели с автоматични скорости

Типична ситуация - автоматичната скоростна кутия работи добре, когато автомобилът се движи напред, но когато водачът премести селектора на „заден ход“ и потегли, колата изведнъж става много трудна за спиране. Тогава трябва да натиснете спирачката с почти два крака, за да предотвратите инцидент. Каква е причината за това, разкриват експерти.


скоростна кутия


Обикновено подобно поведение плаши собственика, тъй като при движение напред няма подобен проблем. Това се случва само на заден ход, като често се случва след смяна на дискове и накладки или след редовната смяна на спирачна течност. Ако в системата попадне въздух, той може да причини подобно поведение на автомобила. Затова, ако системата бъде обезвъдушена, проблемът би трябвало да изчезне.

Възможно е обаче причините да бъдат и други. С течение на времето дисковете започват да се рушат и това да стане причина за ремонт или дори подмяна на автоматичната скоростна кутия. В случая отделяните от тях частици запушват маслоприемника или филтъра на трансмисията и се стига до така наречения „маслен глад“. Това със сигурност ще доведе до сериозна повреда, която няма да може да бъде отстранена и ще се наложи смяна на целия агрегат.


скоростна кутия


Преди обаче да бъде сменена скоростна кутия, трябва да се провери състоянието на нейните опори, както и на тези на двигателя. При критичното износване силовият агрегат се върти много по-силно от обикновено, когато е на задна предавка. Това причинява осезаеми сътресения, а така наречената „тандем помпа“ също се отклонява от нормалните си параметри. Резултатът е проблеми при спирането, като този проблем е често разпространен при по-стари Volkswagen Passat.

Не трябва да се забравя, че превключването на скорости в хидромеханичната кутия става чрез блокиране на различни елементи от планетарните предавки. За това отговаря съединителя, който се уврежда при неизправности в система. Фрикционните дискове също се износват и съответно не успяват да се свият и да изпълняват предназначението си. Затова, още при първите проблеми при движението на заден ход е добре да се посети сервиз, където повредата ще бъде установена по-лесно и съответно отстранена.

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Желяз каменноff ( преди 2 години )
    Едновременно се задействат и пералната спирачка и ръчната
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хохо ( преди 2 години )
    Ами ако не си се научил да паркираш или да правиш маневри на задна естествено че нещата ще се случват по бързо и ще викаш ми тя колата сама засили. Предавателните числа на задна и 1-ва нямат нищо общо. Задкормилното устройство трябва да си прави сметката. При спиране на заден спирачната система също не е толково ефективна както при спиране на пред. Пробвайте с 20км в двете посоки на по-голям паркинг.
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Олдскуул ( преди 2 години )
    След всяка ваша статия си мисля, че това е дъното на тъпотата. Уви! Вашата е бездънна! Очаквам да напишете, че при проблем със стартера, е добре да напомпате гумите....
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Любопитен ( преди 2 години )
    Е те такава статия не бях чел. Сигурно ли е, че това е статия? Да не е тестов тектс за проверка на нещо? Със същия успех може да се завърши с препоръка за посещение на уролог-андролог/гинеколог, според пола на невинната жертва подлъгала се да започне чететнето на това нещо.
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Батко ( преди 2 години )
    Ами ако съм еднокрак ? :):):)
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Viper ( преди 2 години )
    Журналистите са учили и завършили журналистика. Нормално е когато отразяват новини свързани с техника да пишат несвързан текст.
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 2 години )
    Моля Ви се повече никога, ама никога не пишете статии на тема автомобили
  • #5
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "да натиснете спирачката с почти два крака" обикновено крак и половина стига
  • #4
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе някой май мощно се е изгубил в превода. То бива, бива неграмотно преписване от бълвоча на гугъл транслейтър, ама тва е дъно вече.
  • #3
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    *** загубеняците са тия дето са го писали това