IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 9-те най-големи проблема на турбо-моторите?

Техните основни предимства често се превръщат в причини за огромни разходи

Автомобилите с турбо-двигатели и директно впръскване на бензин работят бързо и изразходват малко гориво. Понякога обаче разходите за поддръжка и ремонт на тези агрегати (както и пропилените нерви) са по-големи от спестените от използването им средства.


Турбомотор


Причината за проблема е техният начин на работа. При турбо-моторите с директно впръскване бензинът под високо налягане (до 250 бара) се подава директно в цилиндъра. Високо налягане е необходимо не само за „избутване“ на горивото в цилиндъра за сгъстен въздух, но и за осигуряване на правилното количество.

Подаването на гориво е подобно на цикъла на дизеловия двигател и също като него позволява в някои режими да се намали сместа на съотношението между гориво и въздух от 1:14 до супер-икономично 1:40. Често обаче именно това се оказва проблем, твърдят експерти от ZR, които посочват най-сериозните недостатъци на турбомоторите.

Недостатъци на турбо-двигателите с директно впръскване (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #7
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мисля че при 2.0 двигателите от последните 10г повечето от тия проблеми са решени. Без значение дали са бензинови или дизелови, спокойно тези двигатели изкарват до 200хл км при навременна поддръжка и грижа.
  • #6
    30 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Общо взето от същите глупости, както обикновено. За студен климат се монтират от около 20тина години едни електрически нагреватели във въздуховода, след 2 минути духа вряло. Маслата са уточнени от производителя, другото е игра с много неизвестни. Не слушайте кварталните майстори, относно маслата и смяната им с по-гъсти! Да гръмнете турбото зимата става лесно. Много ме разсмя това за 100 к км и не взимането на такъв автомобил. То в Бг под 400к трудно влиза каквото и да било.
  • #5
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Статията има за цел да критикува турбо бензините, но всичко казано важи и за дизела с пълна, а много неща с по-голяма сила.
  • #4
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Някой да каже ... ( преди 2 години )
    кои са 10-те най-големи проблема на Пепи Шекера?
  • #3
    4 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се, всяко допълнително усложнение като турбо, хибрид и тем подобни винаги водят до проблеми ако не веднага то след време. Свиркам си аз с астматика и обикновения автоматик, а вие си сменяйте турботата колкото иксате.
  • #2
    18 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Единственото смислено нещо в статията касае липсата на почистване на всмукателните клапани. Но да се разглобява двигател на 60 или 100 хиляди, хайде моля ви се! Не ставайте смешни! Може да не сте карали достатъчно, но като шофьор с много километри мога да ви уверя, че съвременен двигател преди 400 хил км обикновено не се пипа освен за лагер на генератора. Оставете легендите!
  • #1
    28 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Оххххххх, Петърчооооооооооо!Под "експертите от ZR" да се разбира "руските *** от За Рулем"Първите им съвети са срещу лошото гориво и масло, което вероятно там изобилства. Завършват със сервизните интервали, които в Русия трябва да са къси, защото прахолякът и лошите условия са навсякъде. В кабината било студено? Да, вероятно в Санкт Петербург!Поредната боклукчива статия, копирана, за да предизвика коментари и стотинки.