IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Германците не карат чак толкова бързо по аутобаните

Това напълно обезсмисля споровете за налагане на ограничения на скоростта

Германските аутобани, или поне някои от секциите им без ограничения на максималната скорост, без съмнение са мечтата на мнозина автомобилни ентусиасти, гладни за "избиване на километражите". От близо 13 000 километровата мрежа от магистрали в родината на Гьоте, цели 66 процента нямат ограничения за максимална скорост. И това стана прицел за разгорещени дебати "за" и "против" ограничаването на скоростта по отсечките.


Аутобан


И ако тази типично германска специфика изглежда е в пълен контраст с последните решения на Европейския съюз относно автомобилите, то изборите тази есен във Федералната република може сериозно да разбъркат картите. Както в по-голямата част от държавите на Стария континент, екологичните партии в Германия печелят все повече привърженици и имат реален шанс да застанат начело на страната.

"Зелените" в Германия, съвсем естествено нарочиха аутобаните и техните безлимитни секции, посочвайки факта, че отсечките без ограничения, заради по-високите скорости, увеличават емисиите на въглероден двуокис. Но гали наистина германците карат много бързо по аутобаните? Според изследване на института IW (Institut der deutschen Wirtschaft), 77% от водачите биха карали със скорост от 130 км/ч и дори по-ниска на такива отсечки.


Аутобан


Посочените цифри са впечатляващи и са точно наобратно на това, което обикновено бихме си помислили. И всъщност, много лесно е да се провери, ако човек отиде на подобни безлимитни секции и забележи, че по тях често има ремонти, а трафикът понякога е доста наситен и няма място за "ралиджийски" изпълнения.

В реалността, изследването може да е от полза и на еколозите, и на другите партии и автомобилните производители. От една страна "зелените" могат да приключат заниманията си с неограничените отсечки и да видят, че липсата на ограничения няма отношение и налагането на рестрикции ще е просто "формалност". И освен това, липсата на лимит не означава автоматично цялостно нарастване на скоростта.


Аутобан


Сред другите факти от проучването, става ясно, че само около 12% от германците шофират със скорост между 130 и 140 км/ч, докато по-малко от 1% си позволяват да "вдигнат" над 160 км/ч. С други думи, ситуацията е доста далеч от лудите скорости, които сме виждали по клипове в интернет.

От една страна, не всеки има кола, която може да вдигне 300 км/ч, а от друга - поддържането на подобна скорост не е много лесно и приятно, дори и за шофьорите, които се осмеляват да вдигнат толкова. Все пак, нужни са изключително високи нива на концентрация и не на последно място - перфектни умения зад волана...

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    adolf ( преди 1 месец )
    Да да, 150-180 е нормално тук
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Авторът е много далеч от темата или никога не е бил в Германия.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    Карам обикновено с около 130 и съм един по-бавните. около 140-150+ е нормалната скорост по немските магистрали.
  • #20
    2 rate up comment 8 rate down comment
    RD ( преди 1 месец )
    Аз пък карам константно в нарушение. Когато колите започнат да спират сами на знаците, ще си карам мотора. А като забранят бензина, ще съм дърт и няма да ми дреме. От 200 се спирало трудно... с Москвич вероятно е така, но те не вдигат толкова. Моята скорост варира от 80 до 220 и обратно и не съм забелязал кризисна ситуация поради висока скорост.
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз от кога ви го разправям, че няколко пъти минавах през германия и половината време си в участъци в ремонт, другата половина имаш ограничения, защото преди и след градовете е много натоварено, като сметнеш че едната лента е нон-стоп с камиони а в другата някой изпреварва със 100-110км/ч. Просто нямя как . Удобството е че дори да се "увлечеш " и да вдигнеш 140 не се стресираш , че може да те глобят
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    15 - принципно си прав, но не носиш отг, а имаш съвина защото реално който се престроява не се е съобразил с теб, а ти караш над препоръчителната.17 - Пич, А4 в Тюрингия.за какви 99% говориш има 120, след разклона с А5/7, че е хълмисто и покрай заводите на Опел и Йена. А7 е като цяло чиста, . А цивилните, докато не трябва да ти вземат точки, няма да си правят труда да те спират.
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Ами ( преди 1 месец )
    В Тюрингия например почти не може да се кара с такава скорост. В 99про от времето има ограничения на скоростта до 120 по магистралите, постоянно ветят висящи табели с ограниченията. Селата през 1км, караш с 30. Къде ги сънувате тези аутобани. Германците си спазват въпросните ограничения, понеже има много ,,цивилни,, полицаи, дето не ги знаеш че са такива и моментално получаваш честитка. Само при нас се кара като в Египет. Абе *** нация сме.
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    затова трябва се кара с 300 + ако някой се престроява да има време да го изпревари за да не стане мазало
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато караш с 200, трябва да си готов във всеки един момент да намалиш скоростта с примерно 80 км/ч, защото другите не се двоумят да се престрояват от средната в бързата. Ако не можеш да спреш, ти носиш отговорността. А малко коли могат да спрат достатъчно бързо. В повечето случаи е чисто престъпление да караш с повече от 160-170, предвид трафика.
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От опита в швабско, германците са свикнали и си карат нормално. Чужденците попаднали на тяхна магистрала гледат да се изкефят.