IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германците не карат чак толкова бързо по аутобаните

Това напълно обезсмисля споровете за налагане на ограничения на скоростта

Германските аутобани, или поне някои от секциите им без ограничения на максималната скорост, без съмнение са мечтата на мнозина автомобилни ентусиасти, гладни за "избиване на километражите". От близо 13 000 километровата мрежа от магистрали в родината на Гьоте, цели 66 процента нямат ограничения за максимална скорост. И това стана прицел за разгорещени дебати "за" и "против" ограничаването на скоростта по отсечките.


Аутобан


И ако тази типично германска специфика изглежда е в пълен контраст с последните решения на Европейския съюз относно автомобилите, то изборите тази есен във Федералната република може сериозно да разбъркат картите. Както в по-голямата част от държавите на Стария континент, екологичните партии в Германия печелят все повече привърженици и имат реален шанс да застанат начело на страната.

"Зелените" в Германия, съвсем естествено нарочиха аутобаните и техните безлимитни секции, посочвайки факта, че отсечките без ограничения, заради по-високите скорости, увеличават емисиите на въглероден двуокис. Но гали наистина германците карат много бързо по аутобаните? Според изследване на института IW (Institut der deutschen Wirtschaft), 77% от водачите биха карали със скорост от 130 км/ч и дори по-ниска на такива отсечки.


Аутобан


Посочените цифри са впечатляващи и са точно наобратно на това, което обикновено бихме си помислили. И всъщност, много лесно е да се провери, ако човек отиде на подобни безлимитни секции и забележи, че по тях често има ремонти, а трафикът понякога е доста наситен и няма място за "ралиджийски" изпълнения.

В реалността, изследването може да е от полза и на еколозите, и на другите партии и автомобилните производители. От една страна "зелените" могат да приключат заниманията си с неограничените отсечки и да видят, че липсата на ограничения няма отношение и налагането на рестрикции ще е просто "формалност". И освен това, липсата на лимит не означава автоматично цялостно нарастване на скоростта.


Аутобан


Сред другите факти от проучването, става ясно, че само около 12% от германците шофират със скорост между 130 и 140 км/ч, докато по-малко от 1% си позволяват да "вдигнат" над 160 км/ч. С други думи, ситуацията е доста далеч от лудите скорости, които сме виждали по клипове в интернет.

От една страна, не всеки има кола, която може да вдигне 300 км/ч, а от друга - поддържането на подобна скорост не е много лесно и приятно, дори и за шофьорите, които се осмеляват да вдигнат толкова. Все пак, нужни са изключително високи нива на концентрация и не на последно място - перфектни умения зад волана...

0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблема е, че се замърсява повече след като вдигнеш над 110, единствената причина да имат аутобани е да се продават повече мощни коли, иначе е напълно безмислено да караш такова нещо.
  • #11
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха това за марихуаната къде го прочете бе. Как си измисляте факти да подкрепите тъ.пото си мнение.
  • #10
    18 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 2 години )
    То и Ферари и Ламборгини не карат много хора, да вземем и тях да забраним? Да ви таковам и мисленето. Всяка забрана води до повишаването на желанието. Тоест повече хора ще нарушават ограниченията. В Холандия легализираха марихуаната и вместо да се увеличи процента на хората употребяващи, се установио че всъщност той е спаднал. Същото сега отчитат и в щатите в САЩ, където е легализирана. Забраната винаги работи в обратна посока.
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе те не карат с 300, ама не карат и с 130. Масово се кара с 160-180.
  • #8
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Двуостър ( преди 2 години )
    Чист популизъм. Трябва да се тълкува тъкмо наопаки - така или иначе не карат бързо, та ограничението няма да им попречи особено.
  • #7
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И да допълня - тези които ще кажат 5мин не е кой знае какво - на дълъг път стават доста повече от 5мин. По тази логика - зашо да има ексресни влакове, които се движат с 300, пътническите с 100 са ок.
  • #6
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Те зелените само това могат, забрани, досега нямат конструктивно предложение за нищо. Иначе е тема, която мине не мине малко време и политиците почват да дъвчат. Ограничението е ненужно, понеже в делнични дни трафика е силен, особено в пикови часове и наистина 140 ти се виждат като 200 и изобшо не е "спокойно" каране. Но извън това време, с 130 най-много да заспя, и реално нямя пробле да се кара по бързо..
  • #5
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Азис ( преди 2 години )
    Демек няма проблем да се въведе ограничение, защото ще засегне едва 1%?
  • #4
    21 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Германците имали 13000 км. магистрали, слаба ракия, Бойко каза, че само той е построил за 12г. половин милиард километра магистрали. Къде са те, къде сме ние?
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Али баба ( преди 2 години )
    Гьоте е германски писател