IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Volkswagen ще изпревари Tesla до 2025 година

Планът на германците е да станат водещ производител на електромобили

В момента Tesla е водещият производител на електромобили в света, като дълги години успява да държи конкурентите си далеч назад. Индустрията обаче се променя непрекъснато, като все повече производители преминават към електрификация на моделите си и искат да свалят компанията на Илон Мъск от върха.


VW ID.3


Основният претендент за това е Volkswagen Group, който има огромен потенциал благодарение на многото си дъщерни марки. Генералният директор на концерна - Херберт Дийс, нееднократно е заявявал, че компанията му има намерение да отмъкне големия дял на Tesla на пазара на електромобили и да стане лидер в сегмента.

Досега се считаше, че това може да се случи след не по-малко от едно десетилетие. Дийс обаче е на мнение, че още през 2025 година Volkswagen може да стане най-големият производител на електромобили в света. Концернът планира до 2030 година да пусне на пазара 70 изцяло електрически превозни средства, като едновременно с това ще засили и присъствието си на един от основните пазари - този в САЩ.


VW ID.4


Според анализаторите от компанията LMC Automotive, германският концерн ще успее да настигне Tesla до 2025 година, но тази прогноза не е категорична, тъй като американската компания подготвя отварянето на два нови завода - един в Тексас (САЩ) и един край Берлин (Германия). Те трябва да заработят до края на годината и това може да наклони везните в полза на Tesla.

Положението обаче със сигурност ще се промени до края на десетилетието, тъй като VW Group разполага с далеч по-големи възможности - както за разработка, така и за производство на електромобили.

Снимки: Volkswagen.

0 от 500
  • #17
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Вече са ги изпреварили
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Предположение ( преди 2 години )
    Това е изложение за инвеститори ***-шарани. ФВ търсят разширяване на пазарната капитализация по примера на Тесла- т.е. с гръмки лозунги. Донякъде са прави. За да догонят оня балон Тесла, ВАГ ще имат нужда от сериозни средства. Разпознаят ли ги като зелени пионери...пазарните играчи ще им налеят колосални средства, надхвърлящи всякаква икономическа логика (както при Тесла).
  • #15
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Предположение ( преди 2 години )
    Това е изложение за инвеститори ***-шарани. ФВ търсят разширяване на пазарната капитализация по примера на Тесла- т.е. с гръмки лозунги. Донякъде са прави. За да догонят оня балон Тесла, ВАГ ще имат нужда от сериозни средства. Разпознаят ли ги като зелени пионери...пазарните играчи ще им налеят колосални средства, надхвърлящи всякаква икономическа логика (както при Тесла).
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    sameman ( преди 2 години )
    Да не се пропуска и експанзията на китайските производители, които скоро ще залеят света с качествени електрички.
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Мъск ( преди 2 години )
    Чао чао катраници..
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    младен ( преди 2 години )
    "Планът на германците е да станат водещ производител на кюнци"Те и сега са ама само за гайропа и страните от 3-тият свят - България
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поне от това което виждаме до сега логиката говори, че ВАГ действително могат да вземат голям пазар от електромобилите, показват доста агресивен подход и вадят модел след модел, въпроса е останалите големи играчи, кога ще огледнат по сериозно на нещата, Мерцедес също показват мускули, БМВ малко плахо, но и те вадят моделчета, Тойота сякаш този пазар не я интересува и съм сигурен, че горчиво ще съжалява за това. Тесла според мен още 10г. ще диктува модата при електромобилите.
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    21 ( преди 2 години )
    И къде са парите и специалистите. Защо не си купиха чипове или да си ги създадат сами?Когато се конглокираш със Спейс Екс и Старлинк свързана фирма, резултата е предвидим.Щото "мошенника" Мъск разполага със специалисти и пари управлявани лично от него, а не от комитет "специалисти" които вземат решения с месеци.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    21 ( преди 2 години )
    Те сега не могат да се преборят с Тесла която няма производство в Европа, тръгнали да разправят за след 10 години.Който е най голям в Китай и САЩ той ще е. За сега това е Тесла.След 10 години ще е Джили или Грейт Уол.От немските компании единствено сигурно е бъдещето на иконата Мерцедес, там който и да е собственика ще върви нагоре.
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    кон ( преди 2 години )
    Симпатизирам на Тесла за това което направиха и правят за ел. автомобили но да подценяваш такъв производител като VW и дори тойота, които може да не са сега на нивото на Тесла но разполагат с огромен потенциал да скъсят разликите между Тесла доста бързо. Нямали били платформи, нямали били батерии... имат специалисти и имат пари имат и производствени мощности, имат сервизни мрежи - това е огромен потенциал който според мен скоро ще реализират.