IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Планът на Toyota - два пъти по-евтини батерии с ресурс до 30 години

Японският производител ще продължи да залага основно на хибриди

Toyota е един от производителите, които се отнасят доста внимателно към еуфория, причинена от преминаването на автомобилната индустрия към електрически превозни средства. За разлика от останалите компании, тя ще продължи да залага предимно на хибриди, които ще бъдат основният продукт в нейната гама през следващите 10 години.


Toyota


Планът на Toyota предвижда инвестиции в размер на 14 млрд. долара в разработката на батерии от ново поколение за електромобили и хибриди. Задачата е през 2030 година компанията да продава 8 млн електрифицирани машини, като в тази бройка влизат хибриди, електромобили и модели на водород.

От тях само 2 млн ще бъдат изцяло електрически, като това изглежда доста скромно на фона на плановете на корпорации като GM, Stellantis и Volkswagen. Сумарният капацитет на батериите, които Toyota ще произвежда само или съвместно със свои партньори, в край на десетилетието трябва да достигне 200 ГВт/ч на година.


Toyota


Основните приоритети при разработката на новите батерии ще бъдат повишаване на ресурса, надеждността и безопасността. Например, в Toyota се надяват, че литиево-йонният акумулатор в първия масов електромобил на марката - bZ4X, ще запази 90% от изходния си капацитет след 10 години служба. В по-дългосрочна перспектива този ресурс трябва да достигне 30 години, като едновременно с това се планира в края на настоящето десетилетие стойността на батериите да намалее два пъти.

Както и останалите водещи производители, така и Toyota се занимава с разработка на батерии с твърд електролит. Засега обаче тяхната стойност е прекалено висока, а ресурсът - много малък. Японците обаче смятат, че ще решат тези проблеми до 2025 година, когато първите такива батерии ще се появят на серийни електромобили и хибриди.


Toyota


От компанията са категорични, че в близко бъдеще ще продължат да залагат основно на хибриди, като посочват, че три автомобила с такова задвижване имат същия ефект за намаляване на вредните емисии СО2, колкото и един електромобил. Нещо повече - хибридите може да се продават в държави, където в близко време не се предвижда бурно развитие на инфраструктура от зарядни станции за електрически превозни средства.

Снимки: Toyota

0 от 500