IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Планът на Toyota - два пъти по-евтини батерии с ресурс до 30 години

Японският производител ще продължи да залага основно на хибриди

Toyota е един от производителите, които се отнасят доста внимателно към еуфория, причинена от преминаването на автомобилната индустрия към електрически превозни средства. За разлика от останалите компании, тя ще продължи да залага предимно на хибриди, които ще бъдат основният продукт в нейната гама през следващите 10 години.


Toyota


Планът на Toyota предвижда инвестиции в размер на 14 млрд. долара в разработката на батерии от ново поколение за електромобили и хибриди. Задачата е през 2030 година компанията да продава 8 млн електрифицирани машини, като в тази бройка влизат хибриди, електромобили и модели на водород.

От тях само 2 млн ще бъдат изцяло електрически, като това изглежда доста скромно на фона на плановете на корпорации като GM, Stellantis и Volkswagen. Сумарният капацитет на батериите, които Toyota ще произвежда само или съвместно със свои партньори, в край на десетилетието трябва да достигне 200 ГВт/ч на година.


Toyota


Основните приоритети при разработката на новите батерии ще бъдат повишаване на ресурса, надеждността и безопасността. Например, в Toyota се надяват, че литиево-йонният акумулатор в първия масов електромобил на марката - bZ4X, ще запази 90% от изходния си капацитет след 10 години служба. В по-дългосрочна перспектива този ресурс трябва да достигне 30 години, като едновременно с това се планира в края на настоящето десетилетие стойността на батериите да намалее два пъти.

Както и останалите водещи производители, така и Toyota се занимава с разработка на батерии с твърд електролит. Засега обаче тяхната стойност е прекалено висока, а ресурсът - много малък. Японците обаче смятат, че ще решат тези проблеми до 2025 година, когато първите такива батерии ще се появят на серийни електромобили и хибриди.


Toyota


От компанията са категорични, че в близко бъдеще ще продължат да залагат основно на хибриди, като посочват, че три автомобила с такова задвижване имат същия ефект за намаляване на вредните емисии СО2, колкото и един електромобил. Нещо повече - хибридите може да се продават в държави, където в близко време не се предвижда бурно развитие на инфраструктура от зарядни станции за електрически превозни средства.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    bo ( преди 2 години )
    Имах хибрид и да си призная,сякаш бих го предпочел отново, пред напълно електрически.Ако има автономност 30-40 км, на батерии, си ми е напълно достатъчно.
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Костадинов ( преди 2 години )
    Към #51Ако приемем, че автомобила се движи винаги с постоянна скорост при оптимални обороти на ДВГ, тогава си прав, обикновен автомобил ще е по икономичен от хибриден с идентична маса и мощност.Има голямо "НО" обаче!.В реалността, особено при градско шофиране, автомобила се кара почти изцяло в преходни режими, с много спирания и тръгвания, и там обикновения ДВГ сравнен с електродвигателя изостава катастрофално.
  • #27
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хибридити на Тойота ползват e-cvt кутия. Което няма нищо общо със останалите CVT.Колата не може да се движи без електромотора да работи, но може без двигателя да работи.Скоростната кутия позволява да се взима мощност от двете едновременно, защото е на планетарна система. Т.е икономията идва от това,че почти няма загуба на енергия и двигателя е винаги в обороти с високо КПД
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 51: Ами не ти е конкретен примера - няма нехибридна Тойота със същия двигател - в ниските обороти е прекалено слаб. Конвенционалните им ДВГ не са с толкова голяма степен на експанзия и съответно ефективността им е по-ниска. А когато се напълни батерията, просто изключва ДВГ и върви само на ток.
  • #25
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Ха-ха, пак нещо не си доразбрал - хибридната трансмисия държи ДВГ в диапазон от 39% ефективност - с такава се задвижва хибрида, с таква се зарежда батерията. Хибридите на Тойота не са серийни че енергията да върви само през генератор - инвертор - батерия. Енергията в батерията е като бонус върху това. Конвенционалния ДВГ с фиксирани предавки я влезе в 30% диапазон я не - ето ти само от тук че хибрида е 30% по-ефективен от чист ДВГ -> 39% срещу
  • #24
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Ееееее ( преди 2 години )
    До 45: Ами влез да видиш и разхода на ТСИ моторите и пак ела да пишеш!
  • #23
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 38: Сега остава само да се сетиш че дизела е по-плътен от бензина и литър дизел има 15-20% повече въглеводороди и съответно толкова повече СО2 при изгарянето, и ще прозреш истината че хибридите са всъщност по-ефективни, дори и на дълъг път и постоянна скорост. Ако пъг гледаме и канцерогенните емисии, там направо става страшно..
  • #22
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 37: Електричеството идва от батерията, а е вкарано там чрез превръщане на излишната работа на ДВГ който е или в оптимален работен диапазон, или изключен. Интелигентната хибридна трансмисия се грижи за това. Гледай видеото от WeberAuto, може и да ти просветне. Освен това, в реалността движението на автомобил изключително рядко е по хоризонтална празна магистрала.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 29: Видеото се казва "Understanding the Toyota RAV4 Hybrid", също е обяснено как и защо хибридната трансмисия държи ДВГ винаги в режим на оптимална ефективност.
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 25: Ха-ха-ха, само дето фактите са че Панасоник правят литиево йонни батерии серийно от 1994, докато Тесла не са направили още нито една серийна. Дори патентите им са писано основно от бивши инженери на Панасоник, включитено тоя за таблес батерията, който си е копие на патенти на Панасоник от 2006 насам.