IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли синтетичното гориво да спаси двигателя с вътрешно горене?

Според водещ експерт, придобиването му е прекалено сложно и скъпо (ВИДЕО)

Автомобилни производители като BMW и Porsche смятат, че синтетичното гориво може да съхрани работоспособността на двигателя с вътрешно горене при по-строгите екологични стандарти. Водещият в програмата Engineering Explained - Джейсън Фенске, обаче е скептично настроен към тази нова технология.


синтетично гориво


Във време, в което бензинът и дизелът, се приготвят от природните запаси от сурова нефт, синтетичното гориво се произвежда с обединяване на различни молекули във вещество, което действа като обичайно природно изкопаемо гориво в двигателя с вътрешно горене. Предполага се, че този процес може да бъде с нулеви вредни емисии, тъй като един от компонентите в повечето синтетични горива е въглерод, който се извлича от атмосферата, отбелязва Фенске.

Това означава, че изгарянето на синтетичното гориво все още може да доведе до отделяне на вредни емисии, но те ще бъдат неутрализирани. Този тип гориво обаче има едно основно преимущество пред бензина - специфична консумация на енергия.


синтетично гориво


Фенске припомня, че като енергийна плътност то наистина отстъпва на бензина, но пък е много по-добро от водорода или литиево-йонните батерии в съвременните електромобили.

Именно тук се появява и проблемът - за да бъде по-чисто от бензина, синтетичното гориво трябва да се произвежда само от възобновяеми източници на енергия, категоричен е експертът.


синтетично гориво


Зареждането на електромобила е сравнително прост процес, докато създаването на синтетично гориво, неговото транспортиране и след това изгарянето му в двигателя с вътрешно горене добавя много етапи, което го прави по-неефективно. Съответно, по-високата специфична енергия прави този тип гориво подходящо за авиация и кораби, но дори в такива случаи производството му е твърде скъпо, казва Фенске.

Трябва да се припомни, че Porsche вече тества синтетично гориво в състезателни автомобили, като инвестира и завод в Чили. На свой ред, през миналата година BMW инвестира в компанията Prometheus Fuels, като заяви, че този стартъп може да продава синтетично гориво на цена на бензин.

0 от 500
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Няма как фотоволтаиците да конглокират атома по-добро от атома няма СССР отдавна го знаеше.Най-великото държавно образувание съществувало някога.
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    BENZIN ( преди 8 месеца )
    За три години, 7 мегават часа е доста ефективно. Вие вярно се друсате яко.
  • #20
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 8 месеца )
    Имам някаква представа колко са ефективни, защото вече трета година ги ползвам на покрива си. С 9 броя панели всеки по 1,5 кв.м. общо 14кв.м. и 3kWp в момента работят два климатика напълно безплатно. Вече са произвели около 7 мегаватчаса енергия, при потенциал за около 10 ако имаше къде и да ги съхранявам и бях използвал всичко. За изминаване на 10 000 км на Тесла модел 3 са необходими 1,5 мегаватчаса. Сам си смятай дали е възможно или не и дали е ефективно.
  • #19
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До долните ( преди 8 месеца )
    За производството на фотоволтаици с мощност 1квп се отделят 2 т. СО2, който се компенсира само с 1,5 г. работа на фотоволтаика, а после още поне 25 г. произвежда абсолютно чиста енергия независимо къде е монтиран. Батериите след като се ползват в електромобилите, имат достатъчно остатъчен капацитет, за да служат още 10 години за съхранение на произведената от фотоволтаиците енергия, с която да се зареждат новите електромобили абсолютно чисто. Просто е, но не и за прости хора.
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долните ( преди 8 месеца )
    Разбира се че се сещам - производството за производството на фотоволтаици основната част замърсяването се дължи на използваната енергия, защото това е енергоемък процес. А колкото повече енергия произвеждат фотоволтаиците толкова по-чист става микса за тяхното производство. Основният материал за производство на силиций и стъкло е пясък който трябва да се разтопи. Ще свърши пясъка ли за да стане екологична катастрофа?
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Извличали въглерод ог атмосферата това е за раздел хумор сатира и забава
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    не 50, а 150 години сте назад, мъка, мъка, а Елън вече пуска презентации за роботи ...
  • #15
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Чук до14 ( преди 8 месеца )
    Яяяяяя Мъск бута ли!? Бута ли а?))))))
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Има защото горивото им компенсира тия 3 пъти за разлика от нефелите батерии сега ще ги видим тия с твърд електролит
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Мисля, че дори да създадът супер доброто синтетично гориво, на цената на бензина, пак няма бъдеще в това. Просто ефективността на ДВГ е изчерпана почти на максимум. Ел. колите след 10г. ще разперушанят и найдобрата бегачка с ДВГ ако ще и да е с 2000к.с., което естествено е невъзможно при нормален двигател и ще изисква такъв ъпгрейд на двигателя, че ще струва страшно много пари и ще има страшно кратък живот такъв двигател. Докато ел.кола с 2000к.с. ще изисква просто да 1-2 електромотора повече.