IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari нe се плаши от забраната на конвенционалните двигатели

Италианците дори виждат огромен потенциал в електрическата ера

Първият електрически модел на Ferrari ще се появи не по-рано от 2025 година, но италианският производител на суперколи не се притеснява от планираната забрана на двигателите с вътрешно горене след 2035 година. От компанията дори са възхитени от възможностите на електрическата ера в близкото бъдеще.


Ferrari 296 GTB


Както вече знаете, ЕС планира пълна забрана на продажбите на коли с ДВГ след по-малко от 15 години. За екипа от Маранело това предложение, което все пак трябва да мине през одобрението на страните-членки, не носи притеснения. Шефът на Ferrari Джон Елкан вижда потенциала в забраната на конвенционалните мотори като „възможност чрез развитието на електрификация, електроника и други технологии, които се задават скоро, да ни позволят да правим дори по-различни и уникални продукти”.

В разговор с анализатори на автомобилната индустрия топмениджърът на Ferrari споделя: „намираме за добре дошли тези регулации” (по отношение на потенциалната забрана на бензин и дизел). Това е доста интересно изявление, идващо от компания, която обикновено свързваме с доста големи двигатели, най-вече с атмосферните им V12. Но това явно значи, че италианската марка работи здраво, за да се адаптира към все по-затягащите се регулации.


Ferrari 296 GTB


Ferrari направи доста „срамежливи” стъпки по отношение на електрификацията, започвайки с LaFerrari през 2013 година, преди да подобри технологията си в последните години SF90 с хибриден V8 и наскоро представения Stradale 296 GTB с електрифициран V6. Purosangue – първият SUV на марката, който се очаква през следващата година, също се очаква да бъде с някакъв тип електрифицирано задвижване. Подобна ще е и ситуацията със следващата хиперкола на „кончетата”, която се очаква в близките години и която ще има доста модернизиран V12.

Вече може да твърдим, че дните на атмосферните двигатели със сигурност са преброени, като дори и малосерийните специфични производители като Ferrari не са защитени от по-тежките регулации. А дори и в случая на подобни компании, на дневен ред също идва даунсайзингът на двигателите и навлизането на електрификацията, която в случая е по-важна за динамичните характеристики, а не само за разход и емисии.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кристиан Борисов ( преди 2 години )
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо гнило се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 2 години )
    TSLA, пак си гледал много клипчета с Тесли и ти се е приповдигнало либидото откъм задния вход. Проблема с недостига на електроенергия не е само в България, или ти си като кон с капаци и виждаш само каквото ти изнася. Долу писах за Гърция, ако можеш да четеш, виж. Освен гърците, същия проблем имат италианците, испанците, Унгария, Полша и още държави от ЕС. Да не говорим, че огромна част въобще от ел. енергията е крайно ***. Така че това е положението с твоята гейтопия за миксери на всяка крачк
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Не пропусна пак да изплюеш малко отрова, а, Гешев? Аз пък да ти кажа, че ако Костов не беше лобирал за големите компании да им се дава държавна пара за изкупуване на ток от ВЕИ по ЛЕВ киловатчаса с договори за 25 години, а тея 8 нули бяха отишли за всеки желаещ да инсталира панели за лично ползване, друго щеше да приказваш. Децентрализация му е майката, не да се опъват кабеляци и да се строят централи. Вж. Gridserve Forecourt, как се прави
  • #6
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 2 години )
    Попов, говориш без грам да мислиш. Огромен, тежък двигател, ти гледаш ли какво пишеш? Ти, миксер с батерии под 2 тона виждал ли си? Колко тежи един модерен двигател и колко тежат батериите. Това Мъскчетата сте само умници и велики мислители.
  • #5
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Реално погледнато ел. колите имат много по голям спортен потенциал. И да, при липсата на огромен и тежък двигател, ск. кутия и охлаждане , то се отварят възможности в дизайна, тегловният баланс и къде ли още не!
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    още сте 50 години назад
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 2 години )
    Демек ще спрат двг, ама 2135 г.
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 2 години )
    Вчера гръцкото правителство помоли хората да пестят енергия и да не пускат излишно климатици в жегите, защото електрическата мрежа е претоварена и може да се получат тежки аварии. Това се случва при положение, че има една седмица силни горещини и просто климатиците се ползват повече от обикновено, представете си няколко милиона електрически коли, отделно товарен и градски транспорт, също на ток. За построяването на ел. централи, които да осигурят толкова енергия трябват много години и ресурси.
  • #1
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Преди 50г. компютъра беше някаква машина в лаборатория с лампи, интернет не съществуваше а телефона бе бакелитов с шайба, днес телефон и компютър обединени в едно устройство наречено смартфон стои в джоба на всеки човек. Какви ли неща ще има след още 50г., които дори фантазията ни днес не си представя?