IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С колко лъжат показанията на таблото за разход на гориво

Проучване показва, че точното калибриране на системата е невъзможно

Три неща предизвикват сериозно безпокойство у всеки шофьор – попадане в сериозен трафик на пътя, таксите за ремонт и обслужване на автомобила, както и разходът на гориво. Последното от тях става доста изнервящо, когато стрелката на манометъра започне да достига дъното.


разход на гориво


Малцина навярно знаят, че системата за отчитане на оставащото гориво в резервоара, много рядко показва напълно вярно. Според Американската автомобилна асоциация (AAA), точността варира особено при по-кратки пътувания, тъй като сензорите и софтуерът, които управляват система за отчитане на горивото, са много чувствителни към непоследователно ускорение.

Изследване на ААА е установило, че 74% от шофьорите изчакват на дисплея да се появи съобщение, че резервоарът е напълно празен, преди да заредят отново. Според експертите, водачи поемат излишен риск, като вярват единствено на показанията на превозното средство. Затова и се препоръчва, пълненето с гориво да става, когато системата отчита 1/4 пълен резервоар.

„Управлението на автомобил при светната лампа за гориво е много опасно. Шофирането на изпарения износва и в крайна сметка уврежда горивната помпа. Това не е по вкуса и на двигателя, а се появяват и проблеми със самия резервоар. По този начин вкарвате натрупаните на дъното на резервоара отлагания в горивната система“, категорични са от Асоциацията.

Експеримент на ААА, проведен с помощта на Автомобилния клуб на Южна Калифорния показва, че показанията на дисплея за разход на гориво се отличават с средно между 2,8% и 6,4% в сравнение с реалния показател. Това означава разлики между 1,07 и 2,61 л/100 км.

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Banan ( преди 2 години )
    Всъщност малка корекция, трябва да гориш поне 35-40 на 100 за да докараш такова отклонение, тогава смятам че ще ти е през онази работа за отклонението, ще трябва да имаш доста по сериозни проблеми с двигателя за такъв разход освен ако не караш стар ЗИЛ.
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Banan ( преди 2 години )
    Най-вероятно "неточните" показания които се имат в предвид са моментния разход на горивото и средния за 100км. които се отчита от борд компютъра. Обаче датчик които отчита нивото на гориво в резервоара няма как да дава такова отклонение, че да трябва да търча да зареждам на 1/4 резервоар. Дори при 3-6% отклонение от реалния разход това прави 0.3 до 0.6 литра на 100 при 10 на 100 нормален градски разход а не разлики между 1,07 и 2,61 л/100 км. както е описано в статията освен ако не гориш 20/100.
  • #8
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На повечето коли като падне стрелката на нула можеш да изминеш още поне 50км с горивото което е на дъното на резервоара. Помпата винаги смуче от дъното на резервоара където може да има *** и затова има горивен филтър който трябва редовно да се сменя. Работата на изпарения с нищо не уврежда помпата тъй като не можеш да караш на изпарения дълго време. Пък и помпата не е направена от кашкавал. Като свърши горивото и колата спира след няколко минути.
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Ник ( преди 2 години )
    Заглавието няма нищо общо с написаното. Разхода на колата е литри/100 км и се показва на бордкомютъра. Това което е написано е за показанията на бензиномера, което са напълно различни неща.
  • #6
    34 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 2 години )
    "По този начин вкарвате натрупаните на дъното на резервоара отлагания в горивната система" - тъй като помпата е на дъното на резервоара винаги ми е било чудно как при пълен резервоар не вкарва/засмуква отложени на дъното ***, а при почти празен го прави. Тая мантра трябва да ти куца доста логиката че да я бълваш.
  • #5
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Дфен ( преди 2 години )
    Нищо подобно много са точни показанията от опит казвам
  • #4
    39 rate up comment 1 rate down comment
    Прости ДРАСКАЧИ ( преди 2 години )
    Хора моля ви се преди да напишете някоя дума която не ви е ясна ПРОВЕРЕТЕ какво означава.Има огромна разлика между МАНОМЕТЪР И НИВОМЕР.Първото се използва за измервана на налягане ,а второто за ниво.Аман от некъдърни плъхове,че им плащат за тия врели некипели в статията.Ама така става като се работи с преводача.
  • #3
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази статия да не би да е поръчана от картела на бензанджиите......искат да ни накарат да вярваме,че ни сипват точно гориво,но видите ли проблемът е във вашите коли....
  • #2
    34 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Имам чувството, че така нареченият автор е някакъв бот, който генерира еднообразни статии, пълни с глупости и откровени безмислици. Пълно непознаване на терминология, на езици, включително и българския.
  • #1
    29 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ...манометъра... :D