IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци представиха революционни батерии

Натриево-йонните акумулатори на CATL обещават отлична работа на студено, бързо зареждане и по-добра цена

Компанията CATL представи нов тип батерии за електромобили. Натриево-йонните клетки са с нов химически състав и макар да нямат енергийната плътност на литиево-желязно-фосфатните (LFP)батерии обещават редица други предимства. А китайският производител е първият сред световните гиганти, лансирал тази технология.


Натриево-йонни батерии


Новата батерия на CATL, която е разработена чрез търсенето на алтернатива за традиционните литиево-йонни клетки, е направена от различни материали и ще се възползва от независимостта си от скъпи метали и редки суровини, които напоследък постоянно не достигат, а цените им растат.

Новият тип батерии ще се произвеждат в модули, идентични с тези на литиево-йонните акумулатори. По този начин ще могат да се използват и при настоящите шасита на елктромобили, като ще се ползват и същите компоненти за свързване и монтаж.

Новите батерии ще имат солидната енергийна плътност от 160 Wh на килограм, ще могат да се зареждат на ултрабързи станции и ще са устойчиви на студ. Според президента на CATL Жанг Юкун, компанията ще може да предложи готов за комерсиализация продукт още през 2023 година, а цените ще са по-ниски от тези на споменатите LFP батерии.


Натриево-йонни батерии


Новите натриево-йонни акумулатори би трябвало да се представят доста добре при студено време – при тестове на температура от -20 градуса по Целзий, батериите са показали капацитет само с 10% по-нисък, отколкото при експлоатация в оптимални климатични условия. 

Китайският производител вече работи и по второ поколение на батериите, като обещава енергийната плътност там да е още по-добра - 200 Wh/кг. Но и настоящите показатели от 160 Wh също са рекордни, на фона на подобни продукти, обявени от други компании. В сравнение с LFP натриево-йонните клетки имат сходна издръжливост и надеждност, но ще са по-евтини за производство и ще могат да се зареждат по-бързо.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Сашо ( преди 2 години )
    Така и не разбрах защо се напъват с тия електрокари като една кола на газ почти нищо не замърсява, има си нормален пробег и поддръжката е елементарна и така нататък. Моята кола е на газ и като бръкнеш с пръст в аспуха не можеш да го изцапаш изобщо.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Преминаващ ( преди 2 години )
    Изработката и последствие преработката на една стара батерия е в пъти по-замърсяваща технология от отработените газове на един 20 годишен автомобил ! Факт, който "еколозите" не споменават !
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Някой ( преди 2 години )
    До 7. Въпроса е, не колко е плътна да тежи. Жигулския ти акумулатор. А колко мощност може да съхранява в един килограм батерия. Тоест колкото по - лека, по - евтина, и повече количество запазена мощност. Толкова по-добра батерия. И обратното. Колкото по-тежка, пък не съхраняваща добре енергия, означава по-калпава.
  • #6
    5 rate up comment 10 rate down comment
    ВАЗ ( преди 2 години )
    Че на времето батерията на Жигулата ми беше толкова енергийно ли или не знам как там плътна, че виждах бая зор докато я занеса в къщи до чарджера. Ама се използваха истински метали не като сега. Аматьори.
  • #5
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Toyota са до голяма степен прави че електромобилите не са по екологични от тези с двигател. И това не е заради това че са кои знае колко технологично изостанали или не могата да наваксат и пак да са си на печалба, а защото не смятат това за правилния еколкогичен избор. Двигателя също не е, но и батериите не са. Но нали е важно двете крайности винаги да спорят и да заобикалят всички останали гледни точки. Интереса клати феса, а овцата се води по кучето
  • #4
    2 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Като нямат енергиината плътност за кво говорим изобщо.Бъдещето е биогориов тва е
  • #3
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ха-ха, много ясно че азиатците правят технологичните революции. Германските дърводелци само седят и чакат азиатците да им произведат батерии за електромобилите, защото най-напредналите им технологии - тракащите дизели ги забраниха поради канцерогенност. Апоропо, новата Тесла модел еС с японските батерии видяхте ли как направи за смях немския Ташкан с корейските батерии?
  • #2
    19 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако питате Тойота тези батерии тровят много повече земята от ДВГ, А електрическите коли замърсяват много повече от колите с ДВГ, естествено това го говорят, защото са най-изостаналата технологично компания и са единствената, която още няма ел.коли. Докато Китайци, американци и германци превземат пазари с електрическите си коли.
  • #1
    7 rate up comment 11 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Това нищо не е. Германците вече ще могат да правят даже оловни акумолатори с киселина. По добри даже от на Монбат и на Искра Търговище.