IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шеф на Toyota кара Tesla, но твърди, че хибридът е по-добър

Според Джил Брат електрификацията може да бъде извършена и по различен начин

Главният изпълнителен директор на подразделението Toyota Research - Джил Брат, не е обикновен инженер. Още от 80-те години на миналия век възпитаникът на Масачузетския Технологичен Институт (MIT) е сериозно ангажиран в областта на електрификацията и борбата за намаляване на вредните емисии, като е прекарал целия си живот в света на автомобилите. Сега той е главен изпълнителен директор на изследователския отдел на Toyota в Калифорния, където живее и откъдето даде своето мнение за електрификацията, към която се стреми автомобилната индустрия.


Джил Брат


Според Перат, преминаването към транспортна система, базирана само на електрически превозни средства, е огромна грешка. И това го казва човек, който сам се определя като „щастлив собственик на Tesla Model X, който има в гаража си и два хибридни модели на Toyota – миниван Sienna и кросоувър RAV4 PHEV.

„В много случаи предпочитам да карам Tesla, но пък пътувам само по 50 км на ден, въпреки че батерията може да изкара и 500 км. Именно това ме накара да се замисля. Батерията на Model X е 6 пъти по-голяма от тази на Toyota RAV4 PHEV. Следователно суровините, използвани за нея, ще стигнат за 6 автомобила, които може да бъдат електрифицирани. Ако се замислим, подобно нещо ще позволи по-масово електрификация, но тя ще е само частична, тъй като няма да премахне вредните емисии“, коментира Брат.


Toyota


Инженерът допълва, че големите компании трябва да продължат да поддържат хибридите – както стадартните, така и зареждащите се. Причината за това е, че те струват по-малко и отговарят на определени транспортни нужни. Хибридите не премахват емисиите, но пък ще намалят разходите по производство на батерии, въпреки че ползват и двигател с вътрешно горене.

„Това, което някои определят като „най-доброто за хората като цяло“ - в случая електромобилите, не е най-доброто за всеки човек по отделно. Различните хора имат различни нужди, като това зависи най-често от мястото, в което живеят. Има държави, в които възобновяемите източници на енергия са широко разпространени, но в други електричеството все още се произвежда с изкопаеми горива. На тези места хибридът ще бъде по-полезен, защото през целия си жизнен цикъл той ще замърсява по-малко от електромобила“, казва още Брат.


Toyota


Топ-инженерът подчертава, че категорично не е против електрификацията, а напротив - убеден е, че енергийният преход е необходим на индустрията. Трябва обаче да се инвестира във възобновяеми източници, за да се получи чиста енергия, а също така и да се работи за развитието на водородните системи за задвижване.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Разумно, но зависи какво ще кажат политиците и индустрията като цяло. При форсиран преход и без инфраструктура, колите ще намалеят драстично. За сметка на градския транспорт и колелетата.В миналото сме яздили коне, сега колелета, дежа вю, а?
  • #1
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    И нека плюенето започне сега!!! Еко терористите нещо спят. Литургията на Свети Илон ли не е свършила още или разучават опорките :D