IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Постоянното доливане на масло може да бъде фатално

В някои случаи уврежданията по двигателя настъпват бавно и това ги прави трудни за откриване

Голяма част от съвременните двигатели страдат от повишен апетит за масло. Шофьорите обикновено решават този проблем, като просто добавят смазка, което не е правилно решение. Последици от това действие обаче може да бъдат ужасяващи, предупреждават експерти.


масло двигател


Основната опасност е, че ако се добавя масло редовно, то може да се окаже повече от нужното и да прелее. Тогава смазката ще започне да се просмуква през гумените уплътнения и някои сензори или електронни устройства в крайна сметка ще пострадат от това. А ако лубрикантът попадне върху ангренажния ремък, това може да доведе до неговото късане.

Също така е важно да се вземе предвид фактът, че постоянното доливане на смазка не е толкова безобидно, колкото изглежда на пръв поглед. Новото масло се смесва със старото, а това намалява експлоатационните му свойства. В такива случая както основата на маслото, така и добавките в неговия състав се разграждат.

Добавете към това работата на двигателя при висока топлина и повишени натоварвания, и ще установите, че подобно смазочно масло още след 4000 - 5000 км пробег не е в състояние да изпълнява своите защитни функции.


масло двигател


По-опасното в случая е, чe мacлoтo мoжe дa зaпoчнe дa влизa във вcмукaтeлния трaкт нa двигaтeля. Рeзултaтът от това е запушване на мacлeнитe кaнaли. То става постепенно и се oбрaзувaт caжди, кoитo попадат в кaртeрa нa двигaтeля. В крайна сменса системата за смазване ще започне да не работи правилно и ще излезе от строя, тъй като лошо смазаните детайли ще се износят по-бързо.


Лошото е, че тези прoцecи ca бaвни, кoeтo ги прави по-трудно забележими за шофьора на автомобила. А той може да предотврати ceриoзнa пoврeдa, само aкo не отлага посещението си в сервиза. Там ще бъде направена съответната процедура, която ще нoрмaлизирa нивoтo нa мacлoтo в задвижващия агрегат.

Някои шофьори смятат, че по-честата смяна на масления филтър може да предотврати бързото стареене на мазнината. Всъщност това не е така. Например, при движение с висока скорост значителна част от маслото ще бъде насочена през вентил на филтъра заедно с натрупаната мръсотия, заобикаляйки самия филтър. Следователно не само триещите се части на двигателя страдат от мръсотия, но и маслената помпа.

0 от 500
  • #37
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Петров ( преди 2 години )
    Без думи за този които написа това нещо
  • #36
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Димитър ( преди 2 години )
    Абсолютни глупости. Невеж и некомпетентен!
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Сливоцепач ( преди 2 години )
    В краткосрочен план доливането на масло е необходимо докато ремонтирате двигателя. В дългосрочен не е за предпочитане защото от ден на ден ще доливате все повече и повече.Ако някой ден забравите да долеете може да е фатално. Ако гори масло може да развалите катализатора.
  • #34
    6 rate up comment 0 rate down comment
    ScrapCars ( преди 2 години )
    Тази статия е написана точна обратно на истината с цел да предизвика коментари и повиши рейтинга в Google.Браво, днес фалшиви новини, утре фалшива политика, други ден в Парламента.
  • #33
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 2 години )
    За първи път чета подобни глупости! Моля засрамете се господин журналист където сте написали статията аз като майстор монтьор ще ви кажа че е точно обратното като се долива ново масло се подобрява качествотои визкозитета на старото.Недей така да заблуждаваи хората покажи ми факни на който се обуславяш да напишеш тази статия факти и доказателства от къде си го прочел научил източници и т.н.?
  • #32
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Конов ( преди 2 години )
    Уважаеми г-н Петър Захариев, от известно време следя статиите Ви. Спрете да ползвате google translate и да копирате чужди материали. Буди всеобщо недоумение как сте успели да развиете такъв талант за откриването на най-технически неграмотните статии както и да ги превеждате също толкова неграмотно. Вие сте истински журналист!!!
  • #31
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Bashmak ( преди 2 години )
    Пълни глупости.
  • #30
    22 rate up comment 1 rate down comment
    aub ( преди 2 години )
    Много зле преписана и преведена статия от човек, който си няма хал хабер от двигатели....
  • #29
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Пепо ( преди 2 години )
    Аз ли съм много зле или тези които пишат статията?Та докосването било грешка.Ами по добре без масло ли да я оставим хаха?
  • #28
    29 rate up comment 0 rate down comment
    Нов ( преди 2 години )
    Не знаещи и не разбиращи хора пишат глупости. Не знаещи и не разбиращи хора четат тези "статии" и научават *** неверни неща!