IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz загатна електромобил с чудовищен пробег

Vision EQXX ще има автономност от 1200 км с едно зареждане на батериите

Mercedes-Benz публикува тийзър изображения, подгряващи ни за премиерата на концепцията Vision EQXX. Прототипът ще представи визията на германския производител за електромобила му с най-голям пробег - обещанието е за изминаването на цели 1200 километра с едно зареждане на батериите.


Mercedes EQXX


За сравнение, в момента "най-далекобойният" автомобил с батери на германците е Mercedes EQS, който изминава до 770 км с едно зареждане според цикъла WLTP. Новият претендент ще е "високоефективен електромобил с невероятно голям пробег", като официалното му представяне може да се случи още днес или утре.

Първите тийзъри на Mercedes-Benz Vision EQXX бяха представени още миналата есен, но бяха доста лаконични и представяха само замаскиран силует и част от предницата на модела. На новите снимки може да се видят допълнителни детайли като предницата с атрактивната светодиодна оптика, раздути колесни арки и два въздухозаборника на капака.

Все още не се споменават други подробности за новия прототип. Известно е, че новият модел е разработен съвместно с подразделението Mercedes AMG High Performance Powertrains, което наред с друго отговаря и за силовите установки на болидите от Формула 1 на германската марка.


Mercedes EQXX


В основата на Vision EQXX може би лежи архитектурата за електромобили MEA (Modular Electric Architecture),която се използва за EQS и бъдещия голям кросоувър EQS-SUV. Батерията ще бъде високоволтова (800V) и ще може да се зарежда на станции с мощност до 250 kW. Според информация на специализирани медии, инженерите работещи по проекта са обяснили, че вместо да работят по увеличение на капацитета на акумулаторния блок (който ще доведе и до по-голямо тегло), са се фокусирали върху аеродинамичната ефективност, която ще е ключова за обещания пробег от 1200 км.

Точно това се вижда от новото изображение, като прототипът има доста малка предна площ, а преминаването от капака към челното стъкло е с наклон, позволяващ по-добър въздушен поток. Челната решетка е доста минималистична, като единствените по-значими и големи неща са гореспоменатите въздухозаборници на капака.

Трябва да се знае, че Mercedes-Benz Vision EQXX няма да стане директен предшественик на сериен електромобил. Очаква се да е прототип, който да покаже технологичния напредък на електрическия суббранд Mercedes EQ. Но според ръководството на компанията, наученото от концепцията ще започне да се прилага в бъдещите електромобили със сигурност.

0 от 500