fallback

Audi A4 или Renault Laguna на старо – какво казат собствениците?

Двата модела са на пазара близо 3 десетилетия, но все още предизвикват интерес

Тези два автомобила вече са се превърнали в „йънг-таймери“ (според последната класификация това са коли на 30-годишна възраст), но все още се купуват, макар и не толкова активно, както беше преди десетина година. Струва ли си придобивката на такава машина и какво трябва да очакват нейните собственици? С това са наясно най-вече собствениците на първите Audi A4 и Renault Laguna, които споделят своите впечатления.

Audi A4:

Историята на Audi A4 започва през 1993 година, когато новият модел замества супер популярното и много успешно Audi 80. Първото поколение се произвежда до 2001 година с един фейслифт през 1999 година. Купувачите имат огромен избор от двигатели – както бензинови с обем от 1,6 до 2,8 литра, развиващи от 101 до 193 к.с., така и дизели – от 1,9 до 2,5 литра (75-150 к.с.).

На пазара се срещат по-често версиите с по-малък мотор, като съответно преобладава механичната скоростна кутия. По-трудно от автоматика се намира единствено вариант със задвижване на четирите колела. Цената е ниска, но пък и пробегът е огромен (при първата поколение превъртането на километража не е толкова лесно, въпреки че е възможно).

За какво хвалят Audi A4?

Надеждността, управляемостта, интериорът, динамиката и шумоизолацията са основните, но не и единствените предимства на германския автомобила.

Сергей Касяненко: „Автомобилът е супер! Консумацията е малка, което е нормално с оглед на мощността на двигателя – 101 к.с. Те обаче са напълно достатъчен. Имам и Ford с 2,5-литров мотор, като ускорението при него е напълно сравнимо, въпреки че обемът е много по-голям“.

Ramzi Minasyan:„Много приятна за шофиране кола, която ускорява от 0 до 100 км/ч за 10 секунди. Ако не знаете, че е толкова стара, ще мислите, че сте в автомобил от 2013 или 2014 година. Сигурно има недостатъци, но те са по-малко от редица други автомобили от този клас, някои от които дори са по-нови. Жалко, че вече такива автомобили не се правят“.

DJ BTR: „Първото нещо, което харесах веднага, е комфортът. Седалките са много удобни, видимостта е отлична и всичко ти е под ръка. Ксеноновите фарове блестят, задните седалки също се отопляват (децата ми седят там), а шумоизолацията е много добре. В града разходът е между 10 и 12 л/100 км, а извън града – около 7,5. Доволен съм и от вариаторната скоростна кутия“.

За какво критикуват Audi A4?

Разход на гориво, проходимост, скоростна кутия, музика, видимост - тези качества са със знак „минус“ според собствениците.

Михаел Хаймин: „Никога не съм усещал турбината. Задвижването на четирите колела е добро, но за офроуд, а аз карам по добри пътища. Поддръжката и ремонтите са скъпи, а пластмасовата защита на картера не е добро решение. Не съм доволен и от работата на фаровете, които са далеч от съвременните стандарти. С течение на времето електрическите проводници на шофьорската врата се изтъркаха и отказаха. Шофьорската седалка е тясна, което причинява умора при дълго пътуване".

Dr.Draymond: „За 2 години смених какво ли не по-колата – елементи по окачването, свещи и кабели, сензор за температура на охлаждащата течност, термостат, заключване на багажника, централно заключващо устройство, акумулатор, стартер и няколко сензора. Накрая колата едвам палеше, а оборотите започнаха да „плават“. В сервиза не откриха никаква грешка и продължих да страдам, докато накрая не я продадох. Вероятно не всички са такива, просто аз съм попаднал на дефектна“.

Дмитрий: „Има доста минуси: 1. Фаровете очевидно са на ниско ниво, при силен дъжд не се вижда нищо. 2. Има проблем с веригата, като се наложи смяна на обтегача. След това отказа и клапанът на горивната помпа, който също трябваше да се смени. 3. Сензорът на отработените газове си правеше шеги през цялото време, докато накрая не се оказа, че е „умрял“. 4. Окачването не е от най-здравите, наложи се ремонт на 60 000 км. 5. Електрическата система също дава проблеми, заради което отказват някои уреди“.

Renault Laguna:

За разлика от германците, които непрекъснато се състезават със сънародниците си от Mercedes и BMW, французите залагат на малко по-различни ценности. Историята на Laguna започва през 1993 година, като първата смяна на поколенията се извършва едва през 2001 година. Второто поколение се задържа на конвейера едва 4 години, като и двата модела в наши дни могат да се считат за конкуренти на Audi A4 от този период.

Цените също са идентични с тези на германския седан, като зависят от годината на производство и състоянието. Най-мощният двигател – 3,0-литров, развива мощност до 190 к.с. на първото поколение и 207 к.с. на второто, но такива автомобила са малко. На пазара преобладават версиите с 1,8-литрови и 2,0-литрови мотори, развиващи от 90 до 165 к.с.

За какво хвалят Renault Laguna?

Интериор, надеждност, багажник, управляемост, дизайн - логичен избор за типичен френски автомобил.

Kid: „Просторен салон с добра шумоизолация. Разходът на гориво също е доста приемлив – с 66 литра изминавам 1300 км. Резервните части са сравнително скъпи, но в същото време са на по-ниска цена от тези на Mitsubishi Lancer или Nissan Primera."

Виталий Щернов: „Отлична устойчивост на корозия на каросерията. Удобни седалки. Удобно товарване на багажника и достатъчно голям обем при сгънати задни седалки. Добър капацитет на кабината. Удобно окачване. Много надежден двигател с доста висока мощност и умерен разход на гориво. С леки промени мощността може да бъде увеличена лесно д 10-15 к.к.“

KNick: „Колата е прекрасна като комфорт, управление и реакция на газта. На мен лично ми харесва и външния вид. Преди това карах германски автомобил, с който лесно се разделих, докато с този не искам.“

За какво се критикува Renault Laguna?

Собствениците посочват окачването и динамиката сред слабостите на модела, но има и други недостатъци.

Censored: „Откъдето и да го погледна – кошмар. Ужасен мотор, който не върви. Знам, че няма какво толкова да искам от 1,6 литра, но не става. Поведението на пътя е като крава на лед. Когато вали, вратите се пълнят с вода - трябва да извадите тапите и да източите. Втулките на стабилизатора и шарнирите приключват на 40 000 км. Чистачките също са кошмар, тъй като дюзите не се отопляват.“

Lagunаboy: „Веднага се влюбих в дизайна, комфортът е отличен и колата е чудесна за дълги пътувания, при които не се уморяваш. Предлага простор в салона, всичко се настройва според желанията ви, а шумоизолацията е чудесна. Всичко това е отлично, стига да не се налага да я ремонтираш. Взех колата като нова и само след 500 км пробег се наложи ремонт на главата на цилиндъра, а на една година беше открит и дефект на сервото. Последва смяна на десен амортисьор, който съответно беше придружен и от левия. Това, което ме спаси, е че ремонтите бяха по гаранция.

EviL @ mPiY: „Появи се грешка в система за впръскване (клапанът на EGR се затвори), след това забелязах, че уплътнението на капака на клапана тече, а неговата смяна струва доста пари. Вместо до топли, печката започна да духа студен въздух, като и там се наложи ремонт. Най-странното обаче случилото се със задното стъкло – при затваряне на багажника то просто се пръсна, за което и в сервиза не можаха да намерят логично обяснение.“

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Мда, тези коли са бая стари дори за стандартите на българите, за Русия незнам.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво мислят руснаците за две купчини старо желязо? Кому е нужно?
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Глупостите на пияни *** с коли петдесета употреба. Та тея коли са почти на 30 години, за какви качества и доволни/ недоволни ,можем да говорим. Това си е автомобилна скраб вече и никакво практическо значение няма какви са били като нови. В момента, която е по-запазена, тя ще е по-добра без значение дали е ауди, рено, мерцедес, тойота и т.н.
fallback
Последни