IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите се сблъскаха с нов проблем

Недостигът на олово предвещава поредната криза в индустрията

Автомобилните компании от няколко месеца се борят с недостига на чипове, който сериозно нарушава плановете им за производство и дори доведе до спиране на работа на някои от заводите. Сега към него се добавя още един проблем – липса на олово, който се очаква да засегне глобалния пазар на автомобили.


производство


Увеличеното търсене на метала, нужен за класическите оловни акумулаторите, доведоха до сериозен недостиг, който засега се усеща най-вече от автомобилния сектор в Северна Америка. Именно на САЩ се пада около 13% от търсенето на олово в световен мащаб, като липсата му става причина и за увеличение на цената, което вече е факт.

Проблемът се задълбочава и от появилите се слухове, според които недостигът не е временно явление, а криза, която тепърва ще се задълбочава. Така на 30 юни оловото достигна най-високата си цена от 2018 година насам – 2344 долара за тон, като експертите очакват търсенето да продължи да расте и да се увеличи с 5,9% спрямо миналата година.


олово


Увеличеното търсене и произтичащият от него недостиг провокира намаляване на запасите в складовете, регистрирани на Лондонската фондова борса. През 2021 година наличността на олово в тях е с над 40% по-малко в сравнение с 2020 година, като възлиза на 72 250 тона.

0 от 500
  • #12
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ресурси има повече от достатъчно. Няма такова нещо като недостиг на метали. Дори и най редките метали ги има в количества много по големи от колкото си мислят хората.Всички кризи и дефицити се правят умишлено с политически цели. За власт и контрол над населението и определени територии. За лесно и бързо прокарване определени политики. Дефицитите са изпитан метод. Комунистите които сега се наричат глобалисти и социалисти са големи специалисти по създаването на кризи и дефицити на ресурси.
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Въпрос на време е да бъдат забранени личните автомобили. Тази глобална "революция" която сега правят с електрическите автомобили е един глобален театър с който си купуват време докато нагласят нещата за кулисите за по сериозните мерки и закони които в точния момент ще ги вкарат в сила изведнъж като гръм от ясно небе. Точно както направиха и кризата с китайската кашлица. От нищо нещо. Те ако искаха наистина транспорта да мине на ток щяха да го направят още преди 30-40 години а да чакат досега.
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ъпдейта не се прави да влошава нещата а да ги подобрява, изключваме Епъл, там ги осъдиха, че правят ъпдейти за да влошат телефона и да те накарат по този начин да си купиш нов. От години батериите са вградени, но батерии се продават, телефоните в сервиза се отварят и батериите се сменят. Не си в течение на нещата и пишеш глупости. ЕС никой не изнасилва а мисли за следващите поколения, скоро САЩ и Китай ще наложат също сериозни мерки за намаляване на емисиите. Приеми че света се променя.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 8: Не баш... много от новите устройства, имат вградени батерии. А обикновено ъпдейта влошава нещата и софтуера започва да товари по-слабите, стари процесори... Що касае ЕС - БЕЗУМИЕ! Изнасилва собствените си граждани за нищо. % на ЕС от общите емисии е нисък и всички усилия да се намали не се отразяват на общата картина. Много повече логика има да вложи усилията (пари и рестрикции) в подобряване на показателите на големите замърсители извън ЕС. Там е проблема, не тук! Т.е там е и решението!!
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Еми ти на коя планета живееш? Телефоните постоянно се ъпдейтват чрез актуализации и на всеки телефон може да се смени батерията, отиваш в GSM сервиз и ти сменят батерията дори не е скъпо. ЕС не ти налага контрол, контрол ти налага държавата, тя те следи и подслушва. Борбата за климата вече е почти изпусната, ЕС се опитва да промени нещата, но е сам и нещата са като борба с вятърни мелници, Докато Азия и Америките не се включат в борбата, нещата няма да се променят.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Еми да махат акумулаторите и да продават колите с манивела.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    До 5: Казах ти, че темеата е дълга и обширна...много неща могат да се направят, но не искат. Нямат изгода.....за тях.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 3: ЕС е кoчнa, не гаранция за телефоните - едно просто изискване за рециклиране на тия телефони да сложат, щото в момента повечето електроника заминава на бунището без рециклиране, защото още в производството е заложено процеса ако има такъв да е сложен и скъп... Изключителни лицемери са!
  • #4
    13 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    ...телефон. Същото е и с автопроизводителите. Не да се гонят печалби,а да се кара, поддържа една кола колкото може по-дълго време. Значи един кораб може да се движи по 40-50 години, а автомобилът на 5-та година е вече стар!!! Може много да се пише по темата....
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    Най-важното за ЕС да ни наложи контрол, като го замаскира под борба с климата. АКо са толкова загрижени, защо не наложат всички стоки в ЕС да се продават с някакъв определен гарантиран период на употреба. Примерно за телефоните, защо да се сменят на 2 години? Да натиснат производителите да ги актуализират поне 5 години и да са със сменяеми батерии. Тогава няма да ти се налага да го сменяш на 2 години заради тъпите актуализации или защото батерията му се скапала и смяната струва, колкото нов....