IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz представи първия си голям камион на ток

Проектираният за превоз на тежки товари eActros изминава над 400 км с едно зареждане

Германският производител Mercedes-Benz представи първия си електрически камион за превоз на тежки товари на къси разстояния в Европа. Той се казва eActros, като с него компанията прави опит да електрифицира европейската си логистична индустрия с машини от този клас.


Mercedes-Benz eActros


Задвижването на камиона става с два електрически двигателя с течно охлаждане, прикрепени към задния мост. Заедно те произвеждат 442,5 к.с. непрекъсната мощност, като има възможност за временно увеличение до 536 к.с. От Mercedes уточняват, че разполагането на моторите на задната ос, а не в центъра, оставя повече място за батериите.

Електрическата машина може да измине 400 км, като зареждането става бързо, независимо от големите батерии. Те могат да се заредят от 20 до 80% само за час. Това прави камиона много подходящ за използване и в градовете, където безшумните двигатели също са сериозно предимство.


Mercedes-Benz eActros


Mercedes-Benz еActros е оборудван със система, която помага на собствениците му да планират така маршрута си спрямо инфраструктурата за зареждане, че това да им струва възможно най-малко средства. Усъвършенстваната информационно-развлекателна система информира водачите за оставащата консумация на енергия и енергия.

За повишаване на безопасността се предлага технология за аварийно спиране, която помага да се избегнат сблъсъци. Най-новата технология за заден ход и инфо-развлекателните системи на Mercedes са част от стандартното оборудване.


Mercedes-Benz eActros


Пускането на eActross е първата стъпка в плана на Mercedes към преобразуване на целия европейски автопарк в електрически превозни средства до 2039 година. Производството на камиона ще стартира през есента, като предстои да бъдат разкрити и цените му.

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 19 ( преди 2 години )
    Тесла може би има повече направени камиони от Мерцедес! Само, че все още си ги тестват и ползват сами! Но скоро ще доставят и продадените!
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Паралелна реалност ( преди 2 години )
    Разликата между камионите на царя МБ и ТеслЪ е следната: реален(МБ) vs виртуален(Тъ). Лягайте да спите
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В Китай има електрически камиони и автобуси от много години. Идеални са за транспорт на по къси разстояния и особено в населените места. За дълги разстояния най добрия вариант е да се сменят батериите. Но пък инфраструктурата за такова нещо ще е доста сложна и скъпа.
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долните ( преди 2 години )
    Електрически камиони вече има, в Норвегия се ползват! Мерцедес не са първи. В Норвегия се ползват Волво, на който му е интересно да види във едно от видеата на Бьорн Ниланд! И автобуси се ползват електрически и градски и междуградски! И фериботите са електрически!
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Ииии ( преди 2 години )
    Тук много са се загрижели за закъснението на Тесла! Да прочетат първо с колко години закъснява спортната кола на Мерцедес Project One и да коментират! Колата трябваше да се продава преди ПЕТ ГОДИНИ, обаче все още я тестват! Така, че разучете, първо как работят другите. Ти беше лесно преди, да направят нов модел само със смяна на фаровете, но да пускаш нови модели както Тесла, трябва тестове!
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    еАктрос ( преди 2 години )
    Колегата от 11 също е много прав. В големите градове в Европа става все по-трудно и по-трудно за конвенционалните камиони да влизат. Било заради емисии или нива на шум. В такъв случай, 400км. са предостатъчни. Колко от вас са навъртали 400км. градско ? Не в София, Пловдив или Варна. Като се добавят плюсовете, че няма разход на гориво, няма нормалните за дизелов камион обслужвания и данъци и нещата се подреждат. Сега остава и цената да е приемлива !
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    TSLA, какво караш пък ти бе... Действали били, какво действаш. Толкова ли си се зомбирал, че си мислиш, че като гледаш клипове с Тесли и вече си Тесламениджър. Нямаш си идея колко си смешен. Карай си гоуфо на олио и продължавай да се оглеждаш за Тесла, та да ти дадат поне да се снимаш с някоя. Ама по-добре не, че тогава сигурно ще се представяш като основен акционер, като си пиеш с другите неудачници пред входа и си печете кренвирши за мезе, докато слушате Слави Трифонов на някоя китайска колона
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    #7 Днес станции за 26 колички в NV Tower. Действаме и караме. А ти - пишеш ли пишеш...
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Пост на гост ( преди 2 години )
    Много ме забавляват коментари от типа - "*** беги бе 400км са смешно разстояние". Тъй де, пробвайте да ги навъртите в Берлин , Париж , Брюксел. Това уважаеми смехурковци е камион за градовете - в големите западноевропейски столици е кошмарно да си уредиш ежедневното влизане с дизелов камион. Вие ако щете търкаляйте и евро1 по магистралите. Останалото е ЕШК и точене на локуми.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    еАктрос ( преди 2 години )
    Реално е изминал около 160км. докато го разтоварят и оправят документите това е минимум 1 час работа, за този час тези 160км. са възстановени. Ако говорим София - Варна вече ще е проблем наистина, но все пак, има време да го доразработят. Щом технологията я има в този клас, вече ще може да слезне и в по-долните и да се качи и в по-горните класове. Интересно ми е колко му е полезния товар и цената каква е.