IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ferrari представи кола с рекордна литрова мощност

Новото 296 GTB е първият модел от Маранело с 6 цилиндъра от над 40 години насам

За пръв път от над 40 години Ferrari представи нов сериен модел с двигател, по-малък от 8 цилиндъра. Новата кола се нарича Ferrari 296 GTB, като името идва от работния обем на V6 мотора (2992 куб. см) и от броя на цилиндрите му. За последен път италианската компания имаше шестцилиндров модел в края на 70-те с Dino, който обаче не носеше емблемата с подскачащото конче и се водеше като отделна, дъщерна марка.
 
  
Ferrari 296 GTB
На снимката е специалната версия Assetto Fiorano - допълнително олекотена, с повече карбон, със задно стъкло от лексан и с ливрея, която препраща към легендарното Ferrari 250 Le Mans
   
  
Ако три литра ви звучат твърде малко като за Ferrari, нека да уточним, че новата кола е плъг-ин хибрид и по никакъв начин не звучи като компромис от гледна точка на способности. Първо, самият двигател е изцяло нова разработка, различна от нашумелия Nettuno V6 на Maserati. За пръв път инженерите на Ferrari са разположили турбокомпресорите в долината на V-то, което намалява теглото и понижава центъра на тежестта. Самите компресори са IHI, способни да се развъртат до смайващите 180 000 оборота в минута. Благодарение на тях двигателят дава чиста мощност от 654 конски сили, или по 218 коня на литър обем, което според Ferrari е световен рекорд за литрова мощност при сериен автомобил. Koenigsegg Jesko 1 развива 320.1 коня за литър обем, но е в ограничена серия. Иначе рекордът за литрова мощност без принудително пълнене е на Ariel Atom - едва 124 коня за литър.
 
  
Ferrari 296 GTB
Задвижването на 296 ще се използва и в бъдещия Purosangue, първия кросоувър на Ferrari
   
   
Освен на новаторския си бензинов двигател, новото Ferrari може да разчита и на задно разположен електромотор, който добавя 164 конски сили. Общата системна мощност е 818 коня, със 740 Нютонметра максимален въртящ момент.
Благодарение на това ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 2.9 секунди, колкото и при 8-цилиндровото F8 Trubuto. Но ускорението до 200 км/ч става за 7.3 секунди, с половин секунда по-бързо от F8. Само максималната скорост на новия модел е малко по-ниска - около 330 км/ч.
 
  
Ferrari 296 GTB
  
   
Ferrari 296 печели и задочното състезание с главния си конкурент McLaren Artura, чиято комбинирана мощност е 671 коня, и който е по-бавен с една десета до 100 км/ч и с цяла секунда - до 200 км/ч.

При новото Ferrari мощността се разпределя чрез 8-степенен автоматик с двоен съединител, аналогичен на този при SF90 Stradale, Roma и Portofino M.
Батерията на новия хибрид е 7.45 киловатчаса и е монтирана под пода на автомобила. Автономният пробег само на ток е 25 километра.
 
  
Dino
Dino бе последната кола от Маранело с V6, но всъщност не носеше логото на Ferrari
   
   
Забележителното е, че хибридната система не е повлияла твърде на теглото: 296 GTB тежи 1470 килограма - само с 35 повече от F8 Tributo.

Колкото до дизайна, италианците уверяват, че вдъхновението е дошло от 250 LM, една от легендарните им състезателни машини от зората на 60-те години. Активният заден спойлер е заемка от LaFerrari, а силно дигитализираният интериор е близък до този в SF90 Stradale.


Още снимки на новото Ferrari 296 GTB вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    T.T. ( преди 1 месец )
    Спрете да преписвате статии. И започнете да използвате правилната метрична система. 830 CV или PS. Италиански или Немски.
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А 2.0 на Мерцедес не е ли с подобна литрова мощност?
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мерцедес имат бая хляб да изядат още докато бият Ферари във Формула 1. Не принизявам постиженията им, но исторически са далеч
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако пък някой се опита да говори за шосейни автомобили, които да са по-добри от ферарирата, нека си спомни, че от ФЕРАРИ умишлено топ-спортните версии за писта ги правят ДА НЕ СЕ КАРАТ по нормални пътища, защото тези автомобили са предназначени за писта - примери FXX и т.н. Това са автомобили, които без проблем могат да се пуснат и да на пътя, за да се радват форумните тикви, ама за феррари тези пъпчивци не са им "таргет" дори и за някакъв смешен PR.
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само лаик би сравнил Мерцедес с Феррари. Това, че във Ф1 наливат пари, като за последно тия от Мерцедес е единствената причина да печелят. Да не забравяме, че преди години промениха специално правилата в Ф1, за да спрат хегемонията на ФЕРАРИ, докато сега поддържат всячески мерцедес. Да не говорим, че заради Фетел бяха изпуснати поне 2 титли за Ферари, които с по-малък бюджет наваксаха преди 2-3 години. Общо взето връзката м/у Ф1 и серийното производство е близка до 0, особено за Мерц.
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чакайте бе, това Ферари е разработено последните 2 години и едва представено тея дни. Ще го видите идните месеци, спокойно Колко шпионски снимки се въртяха в нета, има го
  • #15
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много са смешни хора, които нито са виждали, нито мирисали Ферари, не могат да си купят и едната джанта на Ферари, но пък обясняват на всякъде колко велики коли са и са готови да умрът, за да защитят честа на Ферари. Сори, приемете че Ферари не са най-добрите, ако не сте гледали Формула 1, поне прочетете някоя статийка там, Мерцедес ги пердаши наред, вече 7 години подред Мерцедес печели титлите във Формула 1.
  • #14
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какви поръчки са отворени за това Ферари, тоя Мерцедес е разпродаден в целия си тираж още на зелено.
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до 13 ( преди 1 месец )
    Това Ферари е отворено за поръчки и доставките започват след два месеца. А онова, което си гледал, е единичен прототип на нещо, което не съществува. "Ще" не е достатъчно да ти зачетат рекорди, освен сред кухите фенчета
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    Ти това Ферари 296 GTB виждал ли си го? Защото преди 1 година гледах как Хамилтън кара този Мерцедес на Силвърстоун а това Ферари още май не съм го видял. Мерцедеса ще е в тираж близо 300 бройки, достатъчно да се нарече сериен. Освен това като знам как всяка година Мерцедес бие като тъпан Фераритата във Ф1, мисля че тяхната кола ще е далеч по-добра от тази на Ферари. Ферари правеха топ коли преди 20г. сега само лъскат имидж на милионерите, като Айфон на надута тинейджърка. Това е истината.