IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 мита за турбодвигателите, в които още вярваме

Дали са ненадеждни и некомфортни, харчат ли повече гориво: нека проверим

При появата си, турбодвигателите са били достояние предимно на бързи спортни коли. Генезисът на тези агрегати е от моторните спортове, като са си изградили ореола на агрегати, които позволяват висока динамика, мощност и реакция, недостижими за атмосферните мотори по онова време, при това в сравнително компактни обеми.


Турбомотор


В наши дни, атмосферните бензинови двигатели вече стават отживелица и турбоагрегатите са основните при пазара на нови коли - тенденция, започнала с екологичните изисквания и стандарти, довели до появата на "даунсайзинга" и продължена със заклеймяването на дизела като основен виновник за замърсяването.

Мнозина потребители обаче все още се страхуват от колите с турбодвигатели и продължават да търсят машини с атмосферни мотори. Основните опасения са, че турбините са капризни и чупливи, че разходите за поддръжка са големи и т.н. И наистина, ако говорим за по-стари коли, проблеми може да има. Особено в България, където всичко на Горубляне е с пробег 136 или 163 хиляди километра и скоро след покупката на кола с турбо, компресорът нерядко "гръмва". Някои неща за турбото са верни и изискват внимание (най-проблемите турбомотори вижте тук); други обаче са същински отживелици, които нямат отношение към модерните агрегати.
 
    
5 мита за бензиновите турбодвигатели (ГАЛЕРИЯ)

   

0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    Пиша от телефона и заради автокоректорът имам грешни думи, за което се извинявам!
  • #2
    23 rate up comment 6 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    Една подробност. Маслото не охлажда, а смазва турбината. И когато е била "надтъпана" колата турбината е развърта до 180-200 000 оборота. И при гадене на двигателя спира и смазването на турбината. И представете си какво става след като турбината е била развъртяна с тези обороти изведнъж да й спреш смазването. За това след натоварване е хубаво да се остави двигателя да поработи 1-2 минути. За да се "успокои" турбината и да не остане без смазване.
  • #1
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Наскоро ходих до бургас с Опел Астра 1.4 турбо 120 кс. Харчеше 5 на сто по магистралата при 110 км/ч. Ако беше дизел едва ли разликата щеше да е повече от половин литър. А и опелския мотор не е с директно впръскване и подлежи на газификация