IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електрически Ford разказа играта на Tesla и VW в Норвегия

Skoda Eniaq също изпревари при дебюта си германските братовчеди

Mustang Mach-E, първият масов електрически модел на Ford, е превзел емблематичния норвежки пазар през май, показва статистиката. На американската кола се пада приблизително една от всеки десет продажби в скандинавската страна, която е най-развитият пазар за електромобили в света. Второто място е за дебютанта Skoda Eniaq, по-назад остават лидерът през април Volkswagen ID.4 и Tesla Model 3.  
   
    
Ford Mustang Mach-E
   
   
По данни на Норвежката пътна федерация (OFV), цели 60.4% от новорегистрираните автомобили през май са с чисто електрическо задвижване. Преди година процентът им бе 43.


 

Топ 10 електромобили през май
Ford Mustang Mach-E - 1 384
Skoda Enyaq iV - 795
Volkswagen ID.4 - 774
Tesla Model 3 - 504
Mercedes-Benz EQC - 492
Audi e-tron - 447
Nissan LEAF - 285
Polestar 2 - 280
MG ZS - 195
BMW i3 - 130


През май Mustang Mach-E е не само най-продаваният електромобил, но и най-продаваният модел изобщо, с 1384 регистрации и около 10% пазарен дял. Втората най-продавана кола в Норвегия е плъг-ин хибридната версия на Toyota RAV4, третото място е за Skoda Eniaq, която уверено изпреварва братовчедите от VW. Tesla Model 3, която в голяма част от последните три години бе най-популярната машина в страната, сега се смъква на шесто място.

Междувременно дизеловите автомобили, които държаха рекордните 75.7 процента от норвежкия пазар преди 10 години, сега са паднали до едва 8.6%. Причината за сегашния електрически бум е същата, като за дизеловия преди време - щедри данъчни отстъпки и други правителствени стимули.

 


Най-продаваните коли в Норвегия през 2021 (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Rocket1234578575 ( преди 1 месец )
    "разказа играта"????? Е гати глупостите.
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Поправка ( преди 1 месец )
    Всъщност отлива шасито, а не купето. Грешка при писане в бързането.
  • #34
    10 rate up comment 6 rate down comment
    До 34 ( преди 1 месец )
    Да не говорим, че Тесла поставя нови стандарти в автомобилната промишленост и я променя изоснови. Скоро ще постави и нови стандарти в КАЧЕСТВОТО на сглобката - проблем на предишните модели, който Тесла решава кардинално - "най-добрата сглобка е да няма сглобка". Вместо да сглобява купето от 170 парчета предварително отрязана и огъната черна ламарина чрез заваряване и други методи, което предполага неточности и ръжди, направо отлива купето от алуминиева сплав с точност до десети от мм.
  • #33
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 34 ( преди 1 месец )
    Пак изопачаване. Цитираш единични случаи и приписваш тези качества на всички Тесли.Пропускаш обаче факта, че Тесла оправя всички бъгове, било софтуерни, било хардуерни, за изключително кратки срокове, които не само са непосилни за стогодишните автопроизводители, а направо са непонятни. Прословутия теч в багажника бе оправен в рамките на няколко седмици, откакто бе оповестено за него. Шефовете на стогодишните бяха изумени, защото само комисиите им не мажели да се съберат за толкова време ...
  • #32
    11 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Понятието "Фордизъм" идва от големия Хенри Форд. Той казва така: Отговорност на работодателя е да плаща добре на своя служител. Отговорност на служителя е да направи това възможно. Т.е. да си върши работата качествено. Причината българинът да е с ниски доходи е 1 единствена: едни българи експлоатират други. И поради това, че нашенецът мишкува, а не се обединява в синдикати, на началството няма кой да обяви: 3 бона нето заплата или никой утре няма да се яви. Само който плаща, остава в бизнеса.
  • #31
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 месец )
    Собственика на Тесла, Спейс Екс, Старлинк и още дузина компании в момента разполага с такъв финансов и научен потенциал, че великите премиуми могат само да се ослушват, какво си е наумил. За 10 години ги накара да проумеят, че света се движи от такива като него, а не от писарушки. Тесла оперира и е водеща в Китай и Америка, като енергиен конгломерат, другото са приказки на конглокентите, колко сме били велики, ама преди време. Каква сглобка имаме, какви премиум материали.
  • #30
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До 33 ( преди 1 месец )
    Викаш само сглобките, детайлите и софтуера са проблем ама е ок. Че то друго остана ли в тоя прехвален ел.глокник? Може и да ми падне тавана, ама карай, важното е, че съм в ТеслоА е и Green, нищо че производството на Ел.енерги и батериите са мeга анти green!
  • #29
    3 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Stang-a е чук. 2 багажника, панорама, 4х4, окачване класи над Фауве и Шкодилак и почти 100 кВтч за джобни пари. GT-то им има единствено Unbridled extend в менюто, което е Track mode в нашите коли. Това е за писта, да теглят всичките коне на макс до последния електрон. За джобни пари НЯМА други такива кпли
  • #28
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Jay ( преди 1 месец )
    Тези, дето чакат Тесла да фалират, стойте и си чакайте! Имат технологии, дето Бмв и Мерцедес седят и се чудят отде им идва! Факт е, че сглобките и фетайлите им са по-некачествени, но пък освен софтуер, на теслата почти няма какво да й сервизираш. За сравнение двг-тата, трябва да се чувстваш късметлия ако до 100 хил км, не ти се наложи някакъв ремонт, я турбина я друго. Пак казвам, 90% от драскачите тук са виждали Тесла на снимка или на паркинг,ама тя не била качествена бе! Разбрал Ганьо...
  • #27
    12 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    И тази опорна точка се изтърка.От София до Приморско има 5 бързи зарядни станции 4 от които 120 киловата, които за 20 минути зареждат допълнителни 200 + километра в батерията. Батериите издържат поне 2000 пълни цикъла, което при 500 км пробег означава милион километра. Ти по толкова ли въртиш на две три години, за да ти се налага да ги сменяш толкова често? Ако въртиш по толкова милиони с автомобил с ДВГ, вместо батерия ще трябва да сменяш по няколко автомобила на милион километра.