IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda заложи на електромобилите за разлика от конкурента Toyota

Компанията обяви, че ще спре продажите на двигатели с вътрешно горене през 2040 година

Honda стана първият японския производител, който публично обяви пълен отказ от продажбата на бензинови автомобили през 2040 година. Компанията обеща да изпревари другите производители с внедряването на нови технологии.


Honda


Към момента едва 1% от автопарка в Япония е от електрически превозни средства, което е много по-малко от най-големия пазар в света - Китай (6%). По данни на Bloomberg обаче, световните продажби на коли на ток ще скочат рязко – от 3,1 млн. през 2020 година до 14 млн. през 2024 година.

Новата електрическа стратегия на Honda включва и нейното най-силно подразделение – мотоциклетите. Компанията планира да представи три нови двуколесни превозни средства на ток до 2024 година, както и цели 10 електромобила до 2024 година. От Honda обявиха, че са готови да влязат в алианс с други производители, за да изпълнят целта си до 2040 година.

В компанията вече взимат сериозни мерки за намаляване на разходите, като спестените пари ще бъдат инвестирани в електрификация. Вече бившият генерален директор Такахиро Хачиго взе решение за закриване на няколко завода, за съкращаване на моделната гама и за напускане на световния шампионат във Формула 1 в края на сезона 2021 година.

Стратегията на Honda обаче среща и доста критици. Големи играчи в автомобилната индустрия – като Ford, например, смятат, че могат да бъдат въглеродно неутрални не по-рано от 2050 година. Големият конкурент в Япония – Toyota, на свой ред вече обяви, че хибридите ще трябва да играят по-важна роля по пътя към електрификация.

Снимки: Honda

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хонда са по-качествени и по-надеждни от тойота, с много по-евтини части и по-добри мотори. Тойота са доста прехвалени и надценени.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ел машинката на хонда е страхотна. А тойота са нещо като японските фолксваген - надути парвенюта.
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До ел.фенчетата ( преди 2 години )
    Ами карайте си електрокарите. Кой ви пречи ? Само недейте да ни натискате и ние (нормалните) да го правим.Нахални сте като тези от София прайд.Никой не им пречи да си бъркат по дупките, но защо трябва да го правят по площадите ?И хайде купувайте си тесли какво чакате още ?!
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Батко ( преди 2 години )
    Карате
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Батко ( преди 2 години )
    И ще си каране тостерите с кеф Само нетрябва да ползване подземни паркинги , че вентилациите несмогвали :)
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Sameman ( преди 2 години )
    Трудно е да си пионер и другите да те следват по отъпкана пътека. Електричките са неспособни като конyренция на фосиловите двигатели, но това ще е за кратък период. Тесла натиснаха събитията, за което респект.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 6 ( преди 2 години )
    Ти и сега търсиш паркоместа, колега. И няма. За хората без лично такова, ще са зарядните хъбове като Vassilevi Plaza на Сточна гара (6x50 kW) и на Парадайс (5x24) Все едно ходиш на бензиностанция. Само че по бензиностанциите ще махат колонки и ще слагат Hypercharger-и до 350 kW. Разлика особена няма. Дълговечност? До една колите на пазара е с гаранция на батериите 8 години или 160 хил. (само при американките няма ограничение в пробега). Кой ще ти търкаля една кола толкова време, така или иначе
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Петко Аниели ( преди 2 години )
    За толкова години не направиха един мотор, който да не харчи масло, като луд, какво да опитват още.
  • #4
    6 rate up comment 14 rate down comment
    bo ( преди 2 години )
    Смятам , че Тойота имат по-добър поглед върху бъдещето. Няма много какво още да се развива по електромоторите и съпътстващите ги системи ,освен батериите, автономността им, цената им, времето за зареждане и дълговечността им. Да не говорим как ще си зареждам електричката ако нямам гараж или къща и трябва да и намирам паркоместо, всеки ден по различните улици...А кабели ??? Уравнение с много неизвестни. Така,че хибрида си е доста добра алтернатива. Имам такъв СУВ, който тежи 2 тона и е префектен
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хахахаха , представиха един модел и той на цена от 40К в юро