IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Три нови модела ще спасяват Lancia

Новият дизайнер на марката работи върху седан, градски модел и кросоувър

Алиансът Stellantis продължава да инвестира сериозно в една от най-закъсалите марки в групата – италианската Lancia. Наскоро за неин главен дизайнер беше назначен Жан-Пиер Плое, който има за задача да разработи три нови модела. Те ще се появят през периода 2024-2027 година.


Lancia


Досега Плое работеше в Citroen, като негов е дизайнът на моделите C4, C5, C6 и DS 3. Именно той ще ръководи възраждането на Lancia, като вече разработва три автомобила - градска кола, кросоувър и компактен седан. Идеята е, те да се продават не само в Италия, но и на други пазари.

Първият ще бъде наследник на единственият модел в гамата на марката в момента – Ypsilon (на снимката долу), който се продава само в Италия. Той трябва да бъде готов през 2024 година и ще стане първият електромобил в 114-годишната история на Lancia. Хечбекът ще получи и бензинова версия, като ще използва второ поколение на платформата eCMP на групата PSA, но ще се произвежда в завода на Fiat в Полша.


Lancia


Кросоувърът трябва да бъде готов през 2026 година и ще бъде изцяло електрически. В основата му ще е платформата STLA на Stellantis, а производството ще се осъществява в завода в Мелфи (Италия). Там се сглобяват Jeep Renegade и Compas, както и Fiat 500X.

Най-далеч във времето е компактният седан, като се обмисля той са бъде наследник на модела Delta. Той ще излезе чак през 2027 година, но все още има доста въпросителни около него и плановете на ръководството на Stellantis може да претърпят промени.

Снимка: Lancia

0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Иван ( преди 2 години )
    Гледам има много *** дето са виждали фият само по улиците , ама иначе много разбират от италиянски коли. Както е казал майстора - проблема на френските коли са немските части!
  • #8
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    F(eller ) I(n) A(lle) T(eile) дам немците са виновни за това. Ами дженте мотори, кой ги спира да хвалят итал б ок лука и да плюят немците ? Примерно до пишат нещо за 8/10/12 цилиндровия флагман на ланча.. а те пък нямат такива.
  • #7
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Точно е типично как с тея новини се опитват да съсипят и Тесла в Европа. Това си мислех да напиша. Няма да коментирам бюрократичният ад, в който ги вкараха в Германия. Такива глупости на европейските производители не се случват. Просто отбелязвам.
  • #6
    6 rate up comment 7 rate down comment
    v-1 ( преди 2 години )
    Да бе то само с фалшива информация така става да съсипеш някоя марка. Големи вицове разказават феновете тука :)))Теслата, като постоянно има новини за нея как автопилота бил "виновен" за инциденти, как не била качествена сглобката и т.н., защо не са фалирали още се чудя...
  • #5
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То на калпавия буй, космммм му пречат.
  • #4
    17 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Немците са виновни с това, че изданията им бълват фалшива информация за качество и надеждност. Има доста разнообразни източници, където се вижда, че фактите са други. CarReliabilityIndex е добър пример.
  • #3
    6 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Немците пък кво са виновни, че в Италия се произвеждат некачествени ребрандирани фиати, които никой не ще, въпреки ниската цена. Сега ребрандираните пежа, едва ли ще помогнат да се превъзмогне италианската немърливост и мързел. Радвайте се, че франсетата не закриват марката въобще, щото последните творения на база на крайслер 300 С бяха комични и по-добре беше да ги няма. Ланча отдавна не правеше нищо свое, а още по-малко запомнящо се.
  • #2
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Единственото спасение за Ланча е да стане производител изцяло на електромобили и да се надява на успех. Ако се спазят горепосочените срокове за моделите и ги пуснат дано имат успех иначе най-късно до 2035 ще я закрият марката
  • #1
    27 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Страхотна марка. Желая им успех. Хич няма да им е лесно, защото отдавна не е разпознаваема тази марка сред 20-40 годишните. Знаят я само ценителите.