IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia представи обновения Duster

Компактният SUV получи козметично освежаване и отново е с автоматик

Dacia представи дългоочаквания фейслифт на второто поколение Duster. Компактният SUV на румънската марка, чиято актуална генерация е на пазара от 2017 година, минава през задължително освежаване в средата на жизнения си цикъл, като получава новости във външния вид, салона и техниката, които са по-скоро еволюционни.


Dacia Duster 2021


Що се отнася до външния вид, кросоувърът е възприел стилистичните промени, които Dacia въведе с новите Sandero, Sandero Stepway и Logan. Така, обновените фарове са с Y-образни дневни светлини, променена е и челната решетка, която разчита на повече хром. Задните светлини също са с променен дизайн и нов светлинен подпис, а Duster е първият модел на марката който разполага с LED-мигачи.

В салона налице са нова тапицерия за седалките, нови подглавници и висока централна конзола с плъзгащ се подлакътник. Налични са две мултимедийни системи с 8-инчов екран - Media Display и Media Nav, поддържащи връзка с Apple CarPlay и Android Auto. Базовото оборудване включва бордови компютър, автоматични активиране на светлини и ограничител на скоростта. В зависимост от версиите се предлагат автоматична климатична система, круиз контрол и отопляеми предни седалки.

Гамата двигатели е обновена, като новия Dacia Duster вече се предлага и с 6-степенна автоматична скоростна кутия EDC. Тя е налична при турбобензиновия двигател TCe 150 със 150 конски сили, като се комбинира само с предни задвижващи колела. Същият двигател се предлага и с 4х4 задвижване, като тягата се предава към колелата през 6-степенна механична трансмисия.


Dacia Duster 2021


Познатият 1,3-литров турбобензин се предлага и с мощност от 130 к.с. (с 2 задвижващи колела), а най-малкият бензинов мотор освен във вариант с 90 к.с. се предлага и с фабрична газова уредба (ECO-G) и мощност от 100 к.с. Бутилката за пропан-бутан (LPG) е с увеличен обем спрямо преди и вече побира 50 литра газ. Това, заедно с 50-литровия бензинов резервоар осигурява автономност от 1235 километра.

За разлика от другите модели на Dacia, новият Duster запазва дизеловия си двигател. Добре познатият 1,5-литров мотор се предлага във версии с две и четири задвижващи колела, като запазва максималната мощност от 115 к.с. Агрегатът е стикован с 6-степенна механична скоростна кутия.


Dacia Duster 2021


Обновеният Duster предлага и комплект технологии за безопасност и асистиране на водача. Сред тях изпъкват асистент за сляпата зона, помощ при паркиране с камера за заден ход, асистенти за потегляне и спускане по наклон (последния при 4х4 вариантите), 360-градусова камера и подобрена система 4x4 Monitor, предоставяща специфична офроуд информация на дисплея на мултимедията - инклинометър (страничен наклон), ъгъл на катерене и спускаане, компас и висотомер.

Обновеният Dacia Duster ще е на пазара през септември, като се очаква да продължи успеха на предшествениците си, които от лансирането на модела през 2010 година, са отчели над 1,9 милиона продажби. Моделът продължава да бъде европейски лидер по продажби на частни клиенти в своята категория в SUV сегмента.

Повече снимки на обновения Dacia Duster вижте в галерията:

0 от 500
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кола която няма да ти пука че ще я надереш като я изкараш в калищата.
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Приличен, не твърде амбициозен автомобил, скромен като размери и цена. 4Х4 е Налична само на ръчни скорости и това е предимство за тези, които ги предпочитат.Първите 22 фотоса носят информация, която би се събрала в 2, най-много 3 снимки. Кому е необходимо това?! Не изпитвате ли поне малко неудобство за това изкрънкване на безсмислени кликания?!
  • #1
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Все още има някои неща като например въздушно окачване което го има само при някои премиуми, но повечето важни неща ги има във всеки нов автомобил, останалото е снобарщина и фукня.