IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes иска да плаща на европейските дилъри за всяка продажба

Първоначално програмата ще бъде само експеримент на водещите пазари

Концернът Daimler е един от производителите, които най-бързо преструктурират бизнеса си в новата реалност – електрификация и автономно движение. Собственикът на луксозната марка Mercedes-Benz наскоро обяви, че ще ускори процеса по въвеждане на електрически силови агрегати и постепенно премахване на двигателите с вътрешно горене, за да изпревари предварително подготвения план.


Mercedes-Benz S-Class


Сега Daimler обмисля и промяна на начина, по който продава автомобилите си на клиенти. Пред Automotive News главният изпълнителен директор на концерна Ола Калениус разкри, че се разработва система за продажби, в която производителят сам определя цените и плаща на дилъра си за всяка продадена кола.

Първоначално новият модел ще бъде въведен като експеримент на някои пазари в Европа и ако успее, ще стане част от по-голяма нова стратегия за оптимизирани и рационализирани процеси на продажби и дистрибуция. Така, според Калениус, ще се намалят търканията между автомобилния производител и неговите дилъри, а освен това ще предложи на клиента по-реални пазарни цени.

„По този начин дилърите ще имат грижата единствено да осигурят по-добро представяне на автомобила пред клиентите – от проучване до предаване на продукта“, обясни Калениус.

Шефът на Daimler и Mercedes-Benz вече е получил добри отзиви за подобни пилотни проекти, използвани в Швеция и Южна Африка. Той не посочи конкретни държави в Европа, но уточни, че става дума за пазарите на континента, на които компанията му продава най-много автомобили. Калениус допълни, че програмата ще започне да работи в следващите няколко години.

Снимка: Mercedes-Benz

0 от 500