IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Системите на Tesla са виновни за 30 катастрофи с 10 загинали

Само в три от инцидентите не е замесен автопилотът на компанията

Разследване на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) на САЩ доказа, че 30 катастрофи с автомобили на Tesla, при които са загинали 10 човека, се дължат на използването на системи за подпомагане на водача – най-вече на автопилот.


Tesla


Представител на американския регулаторен орган за безопасност на движението предостави на агенция Reuters пълния си доклад за разследването на подобни инциденти. В него се посочва, че те се дължат именно на системи, чиято цел е да помагат на водача. Само при три от общо 30 случая автопилотът е бил изключен и няма вина за случилото, а то се дължи на проблем с друга система.

От NHTSA не съобщават подробна информация за самите произшествия, като се посочва единствено щатът и месецът, в който са се случили. В доклада обаче се съобщава, че разследването срещу американския производител на електромобили е стартирало в началото на март тази година.


Tesla


Междувременно Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) на САЩ заяви, че автопилотът на Tesla е участвал в поне три смъртоносни произшествия от 2016 година насам. Съветът също така критикува компанията, че не е взела мерки за осигуряване на безопасността на системата, която трябва да не може да се използва продължително време, ако ръцете на водача не са върху волана.

Освен случаите с Tesla, NHTSA разследва още 6 инцидента с други компании. Два от тях са свързани Cadillac, един - с Lexus RX450H от 2012 година, а другият - с Navya Arma от 2017 година, но при тях няма пострадали. Последните два са с Volvo XC90, като при единия, който се тестваше от Uber, загина пешеходец.

Снимки: Tesla

0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Разбира се и Тесла има вина. Трябваше по-рано да направи задължително държането на волана, а за да не го лъжат както и сега, да следи накъде е погледа на водача и да отбива, ако той не следи пътя определено време и не реагира на подканите. Като гледам обаче Какво се случи в Китай заради външните камери, че щели да шпионират,вече разбирам защо все отлагат да включат вътрешната камера да следи шофьора, въпреки че е налична като хардуер от години в всички нови Тесли.
  • #2
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Интересна статистика! За шест години и няколко милиарда километра на автопилот са станали 30 катастрофи и са починали 10 човека, но пропускат да споменат колко живота са спестили тези системи, които даже не са довършени, а повечето катастрофи са станали защото шофьорът е оставил автомобила буквално на произвола на съдбата. При първия смъртен случай, беше доказано, че шофьорът не е хванал волана за последните 40 минути нито веднъж в завои и дъжд след десетки подкани. Е какво очаквате?
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Кико ( преди 3 месеца )
    От Уралтрансмарш,заводи изменим Ленина и т.н -няма никакви оплаквания . Те просто не вървят никъде!