IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

ЕС обмисля обща забрана на дизела и бензина от 2035 година

Ограничението ще засегне и автомобилите с хибридно задвижване

Европейският съюз обмисля забрана за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили на територията на държавите-членки от 2035 година. Тя ще засегне и хибридните превозни средства, които също ще бъдат пенсионирани преждевременно, съобщава италианското издание Politico, което се позовава на трима служители на Европейската комисия.


двигател


Според информациите, на 14 юли Комисията ще предложи ново намаляване на вредните емисии (СО2) с 55%, като то трябва да стане факт до 2030 година. Тогава ще започне и дебатът за пълна забрана на превозни средства с двигатели с вътрешно горене, в това число и хибриди. Сега всяка държава сама определя срока за отказа от тези автомобили, но идеята е Европейската комисия да излезе с общо решение по въпроса.

Най-тежкият сценарий предвижда настоящето намаление на вредните емисии с 37,5% до 2030 година да бъде увеличено до 60%, като то е поискано от неправителствената организация „Транспорт и околна среда“. Съответно, следващата крачка е 100% през 2035 година, което означава, че след тази дата в ЕС ще могат да се продават само изцяло електрически преводни средства.

Новото предложение идва само дни, след като един от големите производители – Audi, обяви, че през 2026 година ще прекрати разработката на двигатели с вътрешно горене. Конкурентът Mercedes-Benz, който е част от концерна Daimler, реагира незабавно и на свой ред заяви, че „преминаването от производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене към електромобили ще стане по-бързо от първоначално планираното“.


Mercedes-Benz EQS


Германският автомобилен гигант не посочи конкретен срок, но според изданието Manager Magazin, това ще се случи в средата на настоящето десетилетие. А това означава, че Mercedes поема в същата посока, която ще следва и конкурентът Audi и промяната ще стане факт още преди 2030 година.

В същото време третият премиум-производител от Германия – BMW, вече заяви, че ще използва двигатели с вътрешно горене поне още 30 години.

0 от 500
  • #43
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    47, не съм сигурен, че норвежците купуват електрически коли, щото им е изгодно. Просто могат да си купят и си купуват. За мен няма никакво значение колите на какво се движат, стига да могат да се движат и да вършат работа. Първоначално богатите ще купуват електрически коли, после всички останали. Въпросът е дали това е най-добрата алтернатива на изкопаемите горива по отношение на екологията. И отговорът е категорично не. ЕС се освобождава от фосилна зависимост, но пък вече ще зависи от Китай.
  • #42
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 месец )
    Единственият начин да се спаси европейското автомобилостроене е с дотации и забрани. Точно това се прави сега. Европа е малък пазар, на трето място след Китай и САЩ, със застаряващо население. Не си мислете че след 5 години ще може да се продава същата стока, както сега. Китайците имат NEV, американците им хареса да доминират в ИТ индустрията. Та време е и Европа да се събуди и подкрепи с регулации и дотации своята промишленост. Богатите норвежци си купуват електромобили щото не са тъпи.
  • #41
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Швейцарците практикуват пряка демокрация от векове. Същите гласуваха на референдум на 13 юни против СО2 безумията. ЕС понеже разбира "демокрацията" по-добре от швейцарците се готвят да наложат СО2 безумията насила. Това са фактите.
  • #40
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Точно така е и затова стогодишните автопроизводители досега правеха всичко възможно за да избегнат производството на електромобили дори в когато ги караха. Произвеждаха уродливи подобия на автомобил, без товарно пространство, с ужасно ускорение и максимум стотина километра пробег и 8-часово зареждане, а след това се оправдаваха пред политиците, че те произвеждат, но клиентите не искали да си купуват електромобили. Така беше докато не се появи Тесла.
  • #39
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Как ще печелиш от технология с която не работиш, автопроизводителите не произвеждат батерии, нито ел двигатели , нито софтуеър авто производителите произвеждат ДВГ. Ел мобилите са съвсем друг бизнес, това че има 4 колела и купе не означава, че е едно и също. Те трябва да започнат да инвестират в напълно нов бизнес от 0 и да се справят с конглокенти като АВВ Панасоник и тнт
  • #38
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Понеже сега не ми вярвате, с течение на времето ще видите колко съм бил прав, че в момента политиците правят услуга на европейските автопроизводители. Toyota е идеалната отправна точка, защото отказа да произвежда електромобили, защото печели много добре от ДВГ. Вероятно следващите пет години ще печели повече от всички останали, въпреки че продажбите и ще започнат да намаляват бавно, но след пет години ще се сринат рязко, когато останалите могат да произвеждат достатъчно електромобили евтино.
  • #37
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не се ли усещате, че политиците правят услуга на автопроизводителите, защото ако не ги накарат насилствено да започнат да произвеждат електромобили, след десетина години ще са толкова технологично изостанали, че няма да има какво да продават. Забележете как вече пета година не могат да настигнат Тесла, при положение че опитват с всички сили, а си представете да бяха започнали след още 5 години, когато цените на електромобилите така или иначе ще станат по-евтини от бензиновите.
  • #36
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Забавно е, как няколко форумци живеят с веруюто, че е тяхно право да притежават каквато си поискат трошка. Верую, създадено за съжаление от безхаберните ни политици и контролни органи. Това за правото е вярно, но само ако превозното средство изпълнява законовите изисквания. За съжаление, същите тези форумци си махат катализаторите, ФТЧ и правят чип тунинг "да вари повече". Тези са за затвора.
  • #35
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Да де, ама никой не е забранявал телефоните с копчета, ако ел мобилите, станат предпочитани хубаво и аз не изгарям от желануе да ползвам ДВГ, но при положение, че са с 50% по скъпи, трудно приложими са за пътуване на дълги разстояния и имат кратък живот, замяната може да стане само насилствено. На всичкото отгоре не са и екологични при 30% зелена енергия, което е цел до 30г
  • #34
    3 rate up comment 1 rate down comment
    край ( преди 1 месец )
    До 40. как така телефоните ще са без копчета питаха преди 10г. - та нали нокия ще фалира. Верту също. Ериксон и сименс как ще ги правят.Света завива драги ми Смехурко -понякога остро.