IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault представи нова гама електромобили

Семейството Mobilize се състои от три модела на една платформа

В началото на тази година Renault обяви пускането на новата си подмарка Mobilize, която ще е специализирана в създаването на компактни електромобили за каршеринг услуги и за специализирани доставки и товарни дейности в градските центрове. Французите вече доизбистриха концепцията си и показаха какво да очакваме от новото подразделение.


Mobilize DUO


При лансирането на новата марка бе показан прототипът EZ-1. Сега, на неговата база са направени три електрически машини с различно предназначение. Трите модела са определение от компанията като създадени за специални цели и няма да имат общо с основните електромобили на Renault Group. Няма да могат да се закупуват и от частни клиенти, а ще се предлагат единствено под наем.

Първата от тях е Mobilize DUO - двуместна пътническа кола, за собствена каршеринг услуга на автомобилния производител. Габаритите са сходни с тези на Citroen Ami, като от Renault заявиха, че ще използват 50% рециклирани материали за автомобила, а той от своя страна ще може да се рециклира на 95%.


Mobilize BENTO


Вторият модел се нарича Mobilize BENTO, като представлява товарен вариант на DUO и разполага с товарен обем от точно един кубически метър. Най-голямата машина се нарича Mobilize HIPPO, като е предназначена за доставка на товари в зони, където е забранено движението на автомобили с конвенционални двигатели - като закрити складове и централните части на градовете.

Голямата "камионетка" има товарен обем от 3 куб. м и товароносимост от 200 кг. Нейната товарна платформа ще е модулна, като отделенията ще могат да се реконфигурират за различни приложения - например с хладилен контейнер, бордова каросерия или товарен фургон. Този модел, според компанията, ще става и за обслужване на крайградски райони, като вероятно ще е и с най-голям пробег.


Mobilize HIPPO


Без да навлизат в детайли, от Renault дадоха и някои технически подробности. Ясно е, че на автомобилите ще се поставят между един и четири акумулаторни блока с капацитет 2,3 киловатчаса, като максимумът ще е 9,2 kWh. Няма подробности и за пробега, но ще припомним, че Citroen Ami с 5,5 kWh батерия може да измине до 75 км с едно зареждане.

Извън представянето на специализираната гама електромобили, Mobilize ще работи за подобряване на електрическата инфраструктура и ще развива системи за съхраняване на енергия. За последната цел, французите си партнират с германската компания Betteries, която предлага решения за колектори на енергия, създадени от употребявани акумулатори за електромобили. Така, компанията възнамерява да предоставя акумулаторни блокове с капацитет 9,2 kWh за захранване с електричество на места, на които липсва стандартна електропреносна мрежа.

Повече снимки на гамата Mobilize вижте в галерията:

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бъдещето е в подобни решения. От известно време гледам един дето разнася дребни стоки и пакети с едно моторче-триколка отзад с контейнер за товар
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Таксиджия до 2 ( преди 1 месец )
    щеше да струва по 9лв/км, като се има предвид "здравината" на рено!
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Пешо Електриката ( преди 1 месец )
    Явно ми се отваря яко работа, щом е рено! Нема само бай Колю тенекето да е баровеца я!!
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Екомеко ( преди 1 месец )
    И ка си монтирам соларите на покрива на вилата хептен без пари ще карам... :)
  • #2
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз се чудя как някой производител още не се е светнал да направи подобни евтини четириместни колички с малки батерийки, топ спийд 80км.ч. с пробегче 200км. и да ги продават като таксита, бакшишите ще се счупят да ги купуват. Това ти харчи по-малко от стотинка на километър, тъй като такситата знаете въртят доста и редовно сменят масла, филтри, ремъци, съединители, спирачки и т.н. тука тези разходи ги нямат. Като си сложе левче за километър, ще прибира чисти по 99,92ст. на всеки километър.
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хитро, мисля че ако ги пуснат на добри цени, доста ще се продават. Да не говорим че транспорта ще е почти безплатен ако с 9,5 киловата батерия изминава 150км. това ти излиза 1,20лв. за 150км. то това ще е идеалтия транспорт на товари в градски условия.