IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi ще разработва само електромобили след 2026 година

Компанията се отказва и от хибридното задвижване на бъдещите си модели

През последните няколко месеца Audi представи няколко електрически превозни средства, включително e-tron GT, Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron, което показва, че в близко бъдеще компанията ще залага само на такива модели. Според Sueddeutsche Zeitung, производителят от Инголщад през 2026 година ще спре разработката на нови модели с бензинови и дизелови двигатели.


Audi e-tron


Германското издание се позовава на изпълнителния директор на Audi – Маркус Дюйсман, който е признал, че компанията му ще продължи да използва двигателите с вътрешно горене и след тази дата, но те ще останат само на вече съществуващи модели.

Трябва да се уточни, че Дюйсман не посочва конкретно 2026 година, а казва „след няколко години“. Агенция Reuters обаче се позовава на свои източници от компанията, които са категорични, че решението вече е взето и след 5 години Audi напълно ще спре разработката на конвенционални задвижващи системи, за да се насочи изцяло към електромобилите.


Audi e-tron


Любопитното е, че след 2026 година Audi ще прекрати и разработката на хибридни задвижващи системи, за да се насочи изцяло към електрически агрегати. На подобна стратегия вече залагат още няколко производителя, докато други считат, че именно зареждащите се хибриди (plug-in) са „мостът към бъдещето“, тъй като потребителите все още не са готови да преминат на изцяло електрически превозни средства.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота чрез Лексус продава главно шест и осем цилиндрови двигатели в Европа, така че не говорете глупости. ФВ може да правят, по-бързи и с добро кпд, но ресурса им е пренебрежително малък пред този на Тойота, да не говорим за качеството на електрониката им, което е супер зле, още от края на 90те години, постоянно светят като коледни елхи, пълнят се с вода, централно не работи никога като хората, DSG под всякаква критика. Всичко това е от личен опит за цялата Ваг група за коли на по 2-3 години.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бугати, Ламбо и Бентли въобще не се броят, защото нямат достатъчно продажби, хе-хе. Но дори и с осниовно 3 и 4-цилиндрови малолитражки вагонетките пак са яко бецален, защото са отчайващо зле технологично и дори продажбите на електрокари с китайски батерии не могат да ги извдят от киреча. Пълен резил.
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко пък да са им топ двигателите на вaгиналния концерн след като не могат да покрият европейските стандарти за емисии и плащат глоби?? И решението им е да се молят на азиатците за батерии, че няма откъде другаде. А иначе масло почти не горят над нормата - а тя е 1 литър масло на 1000 км, всичко е по вaгинална спецификация
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това да не ти е Тойота, дето нито може да направи ел.кола, но и свестен двигател не може да направи, за по-така моделите си все ще вземе я от БМВ я от Субару или Ямаха... ВАГ имат топ двигатели в Ауди, Порше, Бентли, Ламборгини, Бугати, каквито инженерите на Тойота дори не могат да си представят.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кое гори масло? За Тойотите знам че са маслояди. Аз моите коли като станат на 150К ги продавам и никога не съм доливал масло.
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ВАГ не знам какво правеха, но доскоро не знаеха как да накарат бензиновите си мотори да не горят масло... Стига с тея ВАГ.. Липсата на говорене и конглокенция от и за други марки води до понижаване на качеството за крайния потребител.
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до 7 кух оризар ( преди 2 години )
    ВАГ правят автомобили във всички класове с всякакви двигатели 3,4,5,6,8,10,12 и 16 цилиндъра с модерни автомати- хидротрансформатор с 8 ст. и кутия двоен съединител + няколко модела електрички на прилично ниво. Любимите ти азиатци от трошльота още правят долно пр об ни подобия на автомобили с ДВГ- удушени 4-цил. малолитражки технология 90г. с ламарина от станиол,без шумоизолация и всякакъв комфорт със скапано ЦВТ и 20 годишни хибриди като съвсем наскоро откриха турбомоторите, и нямат ел.модел.
  • #6
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Цугцванг ( преди 2 години )
    Технологично изостаналите ВАГ не могат да покрият евро нормите за емисии с хибриди и купуването на евтини азиатски батерии за електромобили им е единствения шанс за оцеляване. Въпросът обаче е дали въобще ще успеят да правят печалба от тях. Добре поне че не всички германци са си загубили ума - БМВ продължава да разработва хибриди и водородни автомобили с помощта на Тойота.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Данаил ( преди 2 години )
    А под тази статия има една за една джипка Бробус.Ходи им разбери игрите.Казал бил шефа им ама не казал точна дата.Веднага едни пък според собствени източници предполагали.А тук в БГ-то караме още 80-сятки от беднотия , пълен смях.
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    "...тъй като потребителите все още не са готови да преминат на изцяло електрически превозни средства."....потребителите са последното звено от веригата, чиято готовност е важна...най-важна е готовноста на производителите, а те все още имат много нерешени проблеми, след това е важна готовноста на инфраструктурата, а тя е в плачевно състояние и едва сега прохожда и се нуждае от много пари а тях ги няма, и чак след това идва готовноста на потребителите...