IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На мениджърите на Volkswagen им забраниха да карат електромобили

Всички произведени коли на ток отиват на пазара, а не за служебни цели

Мениджърите във Volkswagen получиха забрана да си поръчват електромобили за служебно ползване и те ще трябва да използват превозни средства с двигатели с вътрешно горене или с хибридна система. Причината е огромният потребителски интерес към колите на ток, заради който всяка произведена бройка отива директно на пазара, съобщава германското издание Der Spiegel.


Volkswagen ID.3


Досега във VW Group се действаше на обратния принцип – служителите на компанията трябваше да дават личен пример. Затова от средата на 2020 година те трябваше да карат електрически автомобили, като по този начин рекламират продукцията на производителя.

Положението обаче се промени сред рязкото увеличение на интереса към електромобилите. От началото на тази седмица близо 18 000 мениджъри в концерна нямат право да си поръчват коли на ток. Вместо това те ще използват зареждащи се хибриди или модели с двигател с вътрешно горене. В момента в служебния автопарк на компанията има 7000 електрически превозни средства.

Според информацията, производството на електромобили върви на максимални обороти, но заради повишеното търсене сроковете за доставка до крайните клиенти се увеличават. Към момента Volkswagen е получил 100 000 заявки за хечбека ID.3, като само в Германия до края на май са поръчани 55 000 бройки от този модел, както и от кросоувъра ID.4.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До номер 6: България и без това е в много изгодна позиция по въпроса с електро-автомобилите. Ние сме един от най-големите производители на мед в Света. Друг е въпросът, че докато цял живот си повтаряме, че в България няма полезни изкопаеми, се намърдаха чуждестранни корпорации да я копаят тази мед.
  • #4
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Спокойно не се притеснявай за Европа, когато ел.колите започнат да стават масовки, ще изникнат десетки заводи за батерии. Пазара не поддържа вакум, нещо като стане много търсено, бързо става много предлагано. Запомни ми думата, че в един момент ще има толкова много производители на батерии, че цената им ще се смъкне 2-3 пъти от цената им днес. То и зарядни за ел.коли няма, но след 10г. ще има повече зарядни отколкото ел.коли.
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Европа защо не произвежда батерии? Къде спаха фирмите 10 години? Ето това сега не ли една златна възможност и за малките държави като България? Сега България може да вземе над 20 милиарда евро по програмите за възстановяване. Защо да не инвестираме във фабрики за производство на батерии?
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсолютно си прав 2. Ясно е че големите производители имат инженерите които да проектират добри ел. коли но се сблъскват с липсата на батерии и това е проблем, който няма лесно решение.
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ейй ще се избиете за тези електрички бе.