IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

15-те най-скандални гафа на производителите

От експлодиращия Ford до въздушните възглавници на Takata, тези сервизни акции промениха индустрията

Колкото са по-големи, толкова по-тежко падат: тази мъдрост, родена някога в света на бокса, чудесно съответства и на автомобилните компании. Историята на най-големите им гафове, довели до изтегляния на милиони автомобили от пазара и до рекордни съдебни дела и обезщетения, е всъщност поредица от нови и нови доказателства, че спестяването на дребно винаги излиза солено на финала.
 
  
Ford Pinto, пожар
Експлодиращият Ford Pinto. Оказа се, че компанията е знаела за дефекта, но е пресметнала, че ще й е по-изгодно да изплаща обезщетения на жертвите, отколкото да го отстрани
  
  
През първите 50 години от автомобилната ера гафовете и недоглежданията на производителите минават повече или по-малко метър: клиентите нямат навика да си търсят правата. Но с масовизацията на автомобила в Америка през 30-те скандалите зачестяват, регулацията се затяга и компаниите вече носят отговорност за грешките си. Ето 15 от гафовете на производителите, вдигнали най-голям шум през годините.


15-те най-големи гафа на производителите (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ти от вълнение вече почна да не уцелваш клавиатурата. пишЕ де, автоМОБОстроене... Успокой се. Пийни водица.
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Номер 16 - разбрах единствено че нито от деменция, нито от дислексия, нито от автомобостроене имаш понятие. Но ти си пише де, не ми пречиш.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 15 ( преди 1 месец )
    За дислексията не знам, но ти добре ми припомни какво е деменция :D А дали са измислици - който има споменатото IQ над 60, може сам да си провери
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Номер 14, няма нужда да повтаряш едни и същи измислици, това няма да ги направи по-верни. В щатите най-важно е колата да е надеждна и комфортна. Затова японците изместиха американците - по-надеждни са и също толкова комфортни. Немците затова и нямат никакви шансове - нито са комфортни, нито надеждни. А ти дори и дислексия не знаеш какво е.
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Японците не са перфектни, но са на светлинни години от германците по надеждност и качество. Американския пазар е с най-взискателните клиенти - статията е за него, в Европа няма сервизни акции, там за проблемите се дои клиента и той е ок с това, че да не пропадне местното производство. Който си мисли че немците нямат проблеми с качеството, понеже не ги пише в статията, значи е мноого голям бaлък.
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    telavive ( преди 1 месец )
    Забравихте да споменете причината за внезапното ускоряване на Ауди 5000, която се дължи на подхлъзването на подовата стелка върху *** на газта.
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А САЩ е най-непретенциозният автомобилен пазар в света, освен може би Индия. Това е известно на всеки с IQ над това на Джордж Буш
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    в какъв смисъл да ги настигнат японците? Да започнат да им гърмят въздушните възглавници, да им пропадат ***, или рамата да се пречупва на две от ръжда, като при тойота такома? Или коланите да се разпадат от само себе си, като при Хонда? наистина доста ще трябва да се постараят германците, за да стигнат такива нива на алчност и непукизъм за клиента.
  • #8
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Германците ще настигнат японците по качество когато ФВ започне да продава повече от Тойота в САЩ. Вероятността това да случи обаче клони към нула.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    корпорацийките с по 10-15 на сто марж на печалба е естествено да не се вълнуват твърде от неща като безопасността на клиентите. Фолксваген правеше читави автомобили, когато маржът им беше 2%. Сега клони към 10% и настигат по качество Тойота :D