IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Lexus NX – сензори на волана и мотор с 280 коня

Кросоувърът за първи път смени поколенията, но запази познатия стил

След продължила дълго време рекламна кампания Lexus най-после разкри второто поколение на кросоувъра си NX. Това е първият от общо 20 нови или обновени модела, които компанията ще пусне на пазара до 2025 година.


Lexus NX


При преминаването си на модулната платформа TNGA-K, която е в основата на Toyota RAV4 и Lexus ES, кросоувърът NX получава по-нисък център на тежестта и огромен брой нови технологии. Дизайнът не е променян радикално, тъй като първото поколение се радва на голям успех на пазара. Все пак са поставени нови фарове с интегрирани в тях L-образни светлини и променена решетка на радиатора. Задните светлини също са нови, променено е и логото.

Новостите в салона са много повече. Lexus NX получава многофункционален волан, 7-инчов екран на приборния панел, предлаган като опция 10-инчов проекционен дисплей и напълно нова информационно-развлекателна система Lexus Interface. В базовия си вариант тя е с 9,8-инчов дисплей, а като опция се предлага 14-инчов.


Lexus NX


Комплексът разполага с вграден виртуален асистент, като може да обновява програмното си оборудване от разстояние и да запазва персоналните настройки на всеки шофьор. Той разполага и с цифров ключ, който може да се използва от 8 души. Безкабелната поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay се предлага по желание на купувача.

Базовата версия на кросоувъра ще бъде NX 250, като тя разполага с 2,5-литров атмосферен двигател, развиващ 205 к.с. и 250 Нм. Моторът е свързан с нова 8-степенна автоматична скоростна кутия, като задвижването може да бъде предно или към четирите колела. В първия случай ускорението от 0 до 97 км/ч (60 мили) отнема 8,2 секунди, а във втория – 8,6.


Lexus NX


Версията NX 350 е оборудвана с нов 2,4-литров турбомотор с мощност 280 к.с. и 430 Нм, свързан със същия автомат. При него ускорението от 0 до 60 мили в час е 6,8 секунди.

Най-важното попълнение в гамата на модела е NX 450h+. Това е първият зареждащ се хибрид на Lexus, като в основата му е 2,5-литров бензинов двигател. Системата е подобна на тази, която се използва при Toyota RAV4 Prime, като само на ток кросоувърът изминава до 58 км. Времето за ускорение до 97 км/ч е 6 секунди.


Lexus NX


Lexus NX 450h+ разполага със система Predictive Efficient Drive, която е свързана с навигацията и оптимизира разхода на енергия. Тя изучава навиците на водача и така повишава ефективността при пътуване.

В семейството има още един хибрид, който е стандартен – NX 350h. Той заменя досегашния NX 300h, като съвкупната мощност на задвижващата система е увеличена с 20% - от 197 на 243 к.с. Разходът на гориво е намалял от 7,8 на 6,5 л/100 км, а времето за ускорение до 97 км/ч – от 8,7 на 7,2 секунди. Както и досега, системата Lexus Hybrid Drive използва втори електромотор за задвижване на задните колела.


Още снимки на новия Lexus NX - вижте в галерията:

Новият NX получава още последният пакет за безопасност Lexus Safety System+ 3.0, който разполага с функция за предотвратяване на сблъсък, подобрен круиз-контрол, асистент за безопасно излизане от паркинг. Кросоувърът се е обзавел с нови седалки, специално вътрешно осветление и панорамен покрив. Моделът ще се предлага и с ниво на оборудване F Sport с адаптивни амортисьори и спортен салон.

Снимки: Lexus

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колата ми е обикновена. Днесвни светлини и задни светлини са диоди, което е добре.И за щастие къси и дълги и са халогенни. Старата ми кола беше един мерцедес от 2010. Заводски ксенон. Харесваше ми, равномерно разпределяне на всетлината. Никакви проблеми от дълги пътувание. Ще ми се новите коли да можеха да имат ксенони от завода.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Каква марка ти е колата? Каква марка са крушките? Защото моето зрение също е много чувствително към трептение и кофти спектър, но нямам никакви оплаквания, с уговорката, че си подбирам марките. Един път взех V-TAC и тя трептеше видимо, дори без да я заснемам. Но повечето маркови работят на постоянно напрежение, т.е. трептене не може да има. Дори съм разглабял Филипс, за да видя какво е захранването. Спектърът на марковите също е много добър.
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    do 19Не знам кое какво с точности.Само знам че от диодното осветление вкъщи ме болят очи и глава. И то много.Като взема по скъпи диодни крушки също ми е неприятно, макар и в малък ефект.От светодиоди бягам
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 14: Ха-ха, аналогията със сушито и вурста е перфектна!
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 12: Значи "може би щял да трепти"? Доообре! Както казах, диодите могат да трептят, но марките, които се грижат за клиентите си, не са вчерашни и ползват подходящо, нетрептящо захранване. Не бил пробвал. Ами пробвай! Аз го направих, не боли! И то на 900 кадъра в секунда.
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Скоро понеже всички батерии и ел. двигатели ще са почти идентични, ще си ги мерим по големината на екрана в инчове като гледам картинките.
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 2 години )
    Само не разбрах, греблото за риене на сняг в гаража ли се държи или се сгъва в багажника?
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази лустросана Тойота е създадена, за да се противопостави на немските премиуми, след толкова години се видя, че не успя и няма и как да успее, тя е твърде далеч от продажбите им, японците пробваха и с Инфинити, но вече тази марка си обра крушите от Европа а Ак.ура дори не се и опита да стъпи тук.
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази Тойота е най-скапаната марка, помните ли видеото с офроуд тесна на СУВ? Докато Рейндж Роувър и Ауди Q8 минаха цялото трасе, Лексуса не можа да мине и 1 метър. Всъщност от всички СУВ в теста Лексуса единствен сгъна на първия метър. Да си купиш СУВ, който не може да мине 1м. на черен път, значе ти хлопа дъската. Тази марка е пълен шит.
  • #11
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Да сравнияваш Лексус с немски псевдо премиуми е все едно да сравняваш нигири суши с брадвурст - едното е с минималитичен дизайн и от висококачествени материали, другото без какъвто и да е дизайн (заема формата на червото, а нали се сещате кой друг продукт има дизайн на черво, ха-ха) и се прави от смляни отпадъчни карантии. Национални нагласи, какво да се прави.