IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-после - Rimac показа серийната си хиперкола

Електрическият снаряд с 1914 к.с. ще носи името Nevera

Хърватската компания Rimac Automobili представи дългоочаквания си сериен електрически хиперавтомобил. Машината носи името Nevera, като е кръстена на мощен средиземноморски ураган и предлага уникални характеристики и футуристични решения.


Rimac Nevera


Наследник на знаменитата концепция C_Two, Rimac Nevera се задвижва от 4 електромотора, които доставят максимална мощност от 1914 конски сили и въртящ момент от 2360 Нм, като логично болидът се сдобива и с интелигентна система за задвижване на четирите колела. Системата позволява ускорение от 0 до 96 км/ч (0 - 60 мили) за едва 1,85 секунди, ускорение до 161 км/ч (100 мили) за 9,3 секунди и максимална скорост от 412 км/ч.

Nevera е оборудвана с пакет батерии с капацитет 120 kWh, които позволяват пробег с едно зареждане до 550 км според цикъла WLTP. Акумулаторите могат да се зареждат на бърза станция с мощност от 500 kW, като в този случай "пълненето" от 0 до 80% ще отнема едва 19 минути. В допълнение, масивната спирачна система Brembo с 390-милиметрови карбон-керамични дискове, е стикована с иновативна система за регенеративна енергия, която позволява максимално зареждане при спиране или движение по инерция.


Rimac Nevera


От Rimac са използвали батерията като част от структурата на хиперавтомобила, като според тях пакетът клетки добавя 37% повече стабилност и здравина към карбоновия монокок на Nevera. Както и при повечето останали електромобили, батериите са разположени ниско долу в автомобила, между двата моста, като спомагат за разпределение на теглото в съотношение 48:52 между предната и задната част на машината за по-добро и балансирано управление.

В помощ на управлението идва и системата All-Wheel Torque Vectoring 2, която подпомага сцеплението и задвижването. Системата върши работата на конвенционалните асистенти за контрол, като направлява нужната тяга изпращана към всяко едно колело индивидуално. Налице са 7 предефинирни задвижващи режима: Sport, Drift, Comfort, Range, Track и два индивидуални.

При режима Sport, ускорението, кормилното управление и спирачките имат по-рязък отговор. като се променят и настройките на окачването. Дрифт режимът пък доставя повече тяга към задните колела, за да увеличи презавиването и помага колата да се пързаля контролирано по пистата. Режим Range настройва задвижващата техника по такъв начин, че да се достигне максималният пробег от 550 км, а Track "настройва Revera така, че да може водачът да усети пълния потенциал на автомобила".


Rimac Nevera


Индивидуалните (Custom) режими, позволяват на собствениците да настроят голям набор от характеристики според желанието си и да ги запазят. В зависимост от избрания режим на задвижване, се променят и аеродинамичните настройки, като за целта се грижат няколко подвижни елемента - дифузьор, отвори под купето, задно крило и т.н.

От Rimac се гордеят със системата Artificial Intelligence Driver Coach (съветник на водача с изкуствен интелект), който помага на собствениците да развията уменията си  за шофиране на писта. Nevera е оборудвана с 12 ултразвукови сензора, 12 камери, 6 радара и операционна система NVIDIA Pegasus, която управлява цялата техника. Така, автомобилът може самостоятелно да анализира траекторията на движение, спирането и ускорението, както и работата с волана, като ще предлага аудио и визуални съвети за подобряване на шофирането. Функцията, обаче, ще е налична в началото на следващата година.


Rimac Nevera


И докато външният дизайн е добре познат на публиката от C_Two, то вече са ясни и подробностите за салона на серийния модел. В купето ще има място за двама души, като дизайнът е минималистичен, а материалите са качествени и предразполагат към комфортно пътуване. Три тъчскрийн екрана ще предоставят различен вид информация и ще контролират повечето функции, докато за някои от последните ще са налични и физически бутони.

Rimac Nevera ще излезе в лимитирана серия от 150 автомобила, цената на всеки от които ще започва от 2 милиона евро. Машината ще се произвежда в Хърватия, като всеки готов екземпляр ще бъде тестван лично от създателя на компанията Мате Римац, който ще положи и подписа си върху болида, преди да бъде предаден към клиента.

Повече снимки на Rimac Nevera вижте в галерията:

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Пак нищо не си чел нищо. Пред офиси също не е задължително да има зарядни. Аз дизел нямам, не съм имал и няма и да имам. Но това със забраните да се паркира пред дома, го разправяй на друг. Иначе викаш да не е масова електрификацията, та да може някои много екологични типове с коли по 300 бона, да продължават да паркират без да плащат зони, да не плащат данък и да зареждат без пари?! Да ви се изходя на разбиранията.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Пич, вземи се научи да четеш. Точно в тази наредба никъде не пише, че трябва да има зарядна станция пред блоковете. Приложение 5, драги ми Смехурко. Лъжите ти край нямат.
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На фона на почти двойно по-голяма разлика в мощността, Ферарито се представя впечатляващо. Това е слонът в стаята. Тая кола е абсолютно извънземно за сумата, която и искат.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    #31, остави го този платения ***. Аз му обяснявам как ако наистина минем масово на електрички, че е невъзможно да се зарежда, той се чуди какво да си измисля. По закон трябвало да има зярядни станции - пълни глупости. Ама ние ще построим светлото бъдеще и ще бутнем всички блокове - хахаха.
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Абе разводняването няма да ти помогне, ама карай да върви. Няма какво повече да ми обясняваш, защото май се чудиш как да се извърташ. Поне се издаде сам, че няма начин да се заредят дори половин процент от колите у нас едновременно за 1 час. Дерзай наивнико.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Ти тези измишльотини вярваш ли си ги? То хората няма къде да паркират пред блоковете си, ти си тръгнал да сънуваш всички да бъдат свързани и никой да не пътува като има излишъци. Някога виждал ли си на живо трансформатор, та фантазираш за гигаватовете във всеки квартал.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    0-300 ( преди 2 години )
    В статията има грешка в данните за ускорението на Rimac Nevera. В сайта на производителя Rimac са посочени 9,3 сек. ускорение до 300 км/ч, а не 9,3 сек. до 161 км/ч и съответно 1,97 сек. до 100 км/ч.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Браво ( преди 2 години )
    Както не е имало горива и бензиностанции при първите автомобили,така и днес няма инфраструктура за зареждане на електрически такива. Сега има ли бензиностанции и горива на всеки ъгъл?
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Я пак? Ти наистина ли си вярваш на лъжливата пропаганда? Колко прави 10 000 електромобила зареждащи 1 час на 100 kW мощност всеки? Нали се разбрахме, че това е поне един блок на АЕЦ,? И това за да поеме само 0,3% от автопарка у нас в даден момент, който изобщо не можеш да предвидиш кога ще бъде. Какви ВЕИ-та какви 5 лева? Ами ако решат едновременно 5% да заредят? Ами инфраструктура за такива мощности? Цар си в разводняването, но лъжите ти няма да станат истини.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Така, така - грешката е моя, защото пишех от телефон и редактора така го изписа, а възможност за корекция няма след публикацията. Та грешката е вярна - викаш само един блок на АЕЦ е достатъчен за 0,3% от автопарка у нас? И няма аз какво да се уча, след като изобщо не вдяваш какво ти пиша и тръгваш пак да си смяташ мощност по пробег. Аз ти пиша за едновременно зареждане от поне 30 минути на 0,3% от автопарка у нас, че ти трябват за този момент минимум 10 GW (този път пиша от комп и е ГИГАВАТА)!!!