fallback

Hyundai разкри топ-версиите на Ioniq 6 и Ioniq 7

Двата електромобила ще изминават около 500 км с едно зареждане

В началото на 2021 година Hyundai представи иновационния електрически кросоувър Ioniq 5, който предизвика истински фурор на пазара и за кратко време събра огромен брой предварителни заявки. Едновременно с това компанията обяви предстоящото излизане на още два модела - седана Ioniq 6 и всъдехода Ioniq 7.

Информацията за двата електромобила до последно се пазеше в тайна, както и датата за излизането им на пазара. Сега корейския производител разкри характеристиките на техните топ-версии, като уточни, че седанът ще излезе на пазара догодина, а пълноразмерния SUV ще започне да се произвежда през 2024 година.

Известно е, че Ioniq 6 ще се превърне в сериен вариант на концептуалния модел Prophecy и ще използва за основа модулната платформа eGMP. Като габарити моделът ще бъде съпоставим със Sonata и ще замени на пазара Hyundai Ioniq. Седанът ще се предлага в два модификации - с един електромотор с 215 к.с., и с два електромотора - с 313 к.с. Пробегът от 483 км ще се осигурява от батерия с капацитет 73 кВт/ч.

Електрическият кросоувър Ioniq 7 ще повтаря като размери Hyundai Palisade и ще има три реда седалки в салона - 6 или 7 места. Той получава конфигурация с два електромотора (по един на всяка ос) със сумарна мощност 313 к.с. Батерията с капацитет 100 кВт/ч ще осигури пробег от 500 км, като в Hyundai възлагат повече надежди именно на този модел.

Снимки: Hyundai

fallback
  • #4
    VAYK ( преди 3 години )
    За пробега на седана трябваше да се постараят повече, все пак нали е с отличен коефицент на челно съпротивление.....?!
  • #3
    Уточнение ( преди 3 години )
    Това са данни от идеални условия на нов двигател в лаборатория. Реалното КПД на ДВГ е далеееч по-ниско - зависи от филтри, генерация, износване, гориво, масло, помпи, дюзи, турбо и т.н. Харчиш енергия да въртиш скоростна кутия, която никак не е малко - затова се мери мощност на колянов вал и на колела. При ел. колите с 2 изключения няма скорости, а редукция. КПД при променливотоков асинхронен електродвигател с векторно управление е над 95%, от което следва разход 2 лв на 100 км при битова тарифа
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Триста коня в електромотор са нещо съвсем различно от триста коня в ДВГ. Защо? Физика. КПД на ДВГ е между 36%/бензин/ и 45%/дизел/. КПД на ел. мотор - над 80%. Друго - ДВГ има нужда от време за развъртане, ел моторът се развърта моментално на максимални обороти. Има още много, но засега толкоз.
  • #1
    х*уй-дай ( преди 3 години )
    "топ версия" с мощност колкото на един Голф R ...
fallback
Последни