IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-ефективните бензинови двигатели на пазара

Тези агрегати харчат малко и без хибридна помощ

В последните години най-важните характеристики на един автомобил не са мощността и максималната скорост, а разходът на гориво и нивата на вредни емисии. Това са реални стойности, които позволяват да се сравняват двигателите на отделните модели. Въпреки това, трудно може да се определи най-ефективният задвижващ агрегат, защото потреблението на гориво зависи не само от мотора, но също така от трансмисията (задвижване на четирите колела или само на едната ос, както и вида скоростна кутия), съотношението на предавките, теглото и аеродинамиката.


двигател


В следващата класация, съставена от колегите ни от Motor1, са включени само неелектрифицирани двигатели. Отпадат дори най-леките "меки хибриди", така че не се учудвайте, че в нея не попадат модели, които вече са електрифицирани. Данните са според цикъла WLTP, обявени от производителя, като са близо до реалните, самите автомобили да разделени по категории и вид гориво.

Смята се, че колкото по-малък и по-малко мощен е еди двигател, то той консумира по-малко гориво. Това обаче невинаги е така, защото често именно малките мотори трябва да бъдат "изцедени", за да може да постигнат същата производителност, която големите агрегати постигат с много по-малко усилия.

Това важи особено за все по-популярните турбо двигатели, които се предлагат с различни нива на мощност и въртящ момент. При тях вариантът, който е най-ефективен, не е нито най-мощният, нито най-слабият, а някой междинен вариант. В случая след името на модела е посочена модификацията (двигателя), скоростната кутия (5 М - 5 предавки, механична, 8 А - 8 предавки, автоматична), конските сили и въртящия момент, като и средният разход на гориво.

Най-ефективните бензинови двигатели на пазара (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Тео Русенлиев ( преди 2 години )
    Това е класация за най-икономични, а не за най-ефективни двигатели. Ефективност означава съотношение мощност/разход.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ронин ( преди 2 години )
    До сега под 4/ 100 и нормална, позволена скорост, съм постигал само с " Ярис" 1.4 д4д, 90 к. с. и " Фабия/ Поло" 1.4, 3 цил. 70 к.с.
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Кендз ( преди 2 години )
    На ефективния е Хонда
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хайде МОЛЯ да си проверявате информацията и да не пишете глупости! Октавия е в класа на Голф, Фокус, Астра. А не на Пасат и Мондео!The
  • #16
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Петко ( преди 2 години )
    Петко Шести от седми квартал, на улица осма, номер девет, десети апартамеН. Таа, при автопарк със средна възраст хх години, ни се предлагат коли на 0 години. То добре, ама ние не можем да ги купим. А защо и защо тук не се правят коли? Журналисти да пишат и за това.
  • #15
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе ти толко *** ли си, верно? Скала има практически същите външни размери като Корола и със 100 (!!!) литра багажно пространство повече! Ясно е, че езици не знаеш с твоите умствени способности, но ако знаеше, можеше да прочетеш в Уикипедия, например, от кой сегмент е. А най-добре би било да емигрираш в Япония при твоите любимци и да отървеш Европа от присъствието си.
  • #14
    9 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Scala е много хубава кола, но е по-тесничка от Корола и Голф, все пак е на базата на Поло. Иначе фактът ,че Корола 180 коня харчи колкото по-малката Скала 110 коня с 3 цилиндърчета е достатъчно красноречив за технологичното предимство на Тойотата. Тоест твоето сравнение е неадекватно.
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    Неуспорим факт 9-10 литра градско. Те тия изчисления които са вписани са точно изчисления и минимална практика. Това е в т нар идеална среда. Демек равно, без вятър с напомпани гуми, че и по надолнище
  • #12
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Почти ( преди 2 години )
    Прехода на трицилиндровите двигатели с едно или две турбо компресор/и трябва да се прескочи. Еко нормите ще ви изядат главата.
  • #11
    14 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Скала е ТОЧНО, 1:1 в сегмента на Голф и Корола. Всъщност, Шкода я създадоха точно заради критиките, че нямат хечбек от сегмент C, а само седан. А за *** ти сравнение между кола 180 к.с. за двойно повече пари и 110 к.с. има ли какво да говорим?